Onderhandelingen over sociaal plan DB Cargo NL gestart

Nodig voor personele gevolgen van komende transformatie

Door Redactie 28 augustus 2024

Vrijdag 23 augustus heeft een delegatie van FNV Spoor de eerste onderhandelingen gehad over een sociaal plan, dat nodig is voor de personele consequenties van de komende transformatie bij DB Cargo.

Overleg

Sociaal plan

De ondernemingsraad (OR) heeft duidelijk aan de directie van DB Cargo laten weten dat er eerst een akkoord moet komen over een sociaal plan met de vakbonden, voordat er überhaupt geadviseerd kan worden over de ingrijpende plannen. De delegatie van FNV Spoor kijkt terug op een constructieve dag, waarbij de belangrijkste artikelen en onderwerpen van het sociaal plan uitgebreid zijn besproken.

Volgend overleg

Op 5 september vindt de tweede onderhandelingsronde plaats. Na overleg met de bedrijfskadergroep (BKG) gaan we verder onderhandelen om tot een maximaal resultaat te komen. Natuurlijk houden we jou op de hoogte van de voortgang en de uitkomsten van die dag.

Bedrijfskadergroep aan zet

Zodra er een aanvaardbaar sociaal plan ligt, bespreken we dat eerst met de BKG-leden van FNV Spoor. Bij een positief advies van de BKG-leden over het sociaal plan, leggen we het ter stemming aan de leden van FNV Spoor voor.

Sterkte voor alle betrokkenen

We wensen iedereen die betrokken is bij deze transformatie heel veel sterkte toe. Onthoud dat de BKG-leden van FNV Spoor altijd voor je klaarstaan om vragen te beantwoorden of voor ondersteuning. Aarzel niet om contact op te nemen, je staat er niet alleen voor!

Samen sterk

Leden maken de vakbond. Samen met jou en alle andere FNV-leden kunnen wij opkomen voor betere arbeidsvoorwaarden. Draag ook bij aan een grotere, sterkere FNV!

Of nodig je collega(‘s) uit om ook lid te worden van de FNV.