Hoofdconducteur loopt 521 kilometer tegen agressie en geweld in het OV

Actie #AgressieSpoortNiet

Door Redactie 21 juni 2024

Priscilla van Barlingen, hoofdconducteur en actief lid van FNV Spoor, is bezig met het lopen van een indrukwekkende mars. Onder de noemer #AgressieSpoortNiet maakt zij vanaf maandag 24 juni een tocht van meer dan 521 kilometer (0,5 km per agressie incident in 2023) langs twintig treinstations in Nederland. Lees hieronder wat jij kunt doen om haar actie te steunen.

AgressieSpoortNiet.

Drie zware weken

In drie weken tijd, ongetraind en tijdens haar vakantie, loopt Priscilla van station naar station om aandacht te vragen voor de toenemende agressie in het openbaar vervoer. 'Ongetraind, want het moet zwaar worden. Drie zware weken is niets vergeleken bij de vele agressie- en geweldsincidenten tegen OV-personeel', aldus Priscilla. Lees ook het interview met Priscilla in FNV Magazine.

Steun deze actie

Wij roepen iedereen op om Priscilla te ondersteunen in haar strijd tegen agressie en geweld. Wat kun je doen?

• Lees haar blogs en deel haar actiepagina.
  • Wandel of fiets een stukje met haar mee.
  • Zwaai uit of ontvang haar op het station.
  • Help de boodschap van #AgressieSpoortNiet te verspreiden.

De mars #AgressieSpoortNiet

Priscilla loopt van station naar station. Ze is begonnen op maandag 24 juni om 06.00 uur op station Den Helder en eindigt op zondag 14 juli om 14.30 uur op station Den Haag CS. Je kunt haar live volgen via haar blog.

Op het eindstation Den Haag CS verwelkomen we Priscilla om 14.30 uur met een groot applaus van collega’s en sympathisanten. Jij bent daar toch ook bij? Samen zorgen we voor een groots onthaal en tonen we onze steun voor deze actie en het doel ervan.

Waar en wanneer

In verband met de hitte heeft Priscilla moeten besluiten om op 26 en 27 juni niet te lopen. Hieronder staat het aangepaste schema.

Maandag 24 juni: Den Helder - Alkmaar

Vrijdag 12 juli: Gouda - Alphen aan den Rijn

Zaterdag 13 juli: rustdag

Zondag 14 juli: Alphen aan den Rijn - Leiden - Den Haag

We rekenen op veel support! Houd fnv.nl/spoor in de gaten voor updates over deze actie.