Vervolg Samen één Branchedag Sport

Kom jij ook?

Door Redactie 30 juni 2023

Op 25 september organiseert FNV Sport & Bewegen het vervolg op de 1e branchedag Sport. Op deze dag trekken de FNV en medezeggenschap samen op om betere arbeidsvoorwaarden af te spreken. Het thema is Samen één. Kom jij ook op 25 september?

samen sterk

9.30-10.00: Inloop, welkom met koffie en thee

10.00-12.30: Samen één cao
Hoe komen we tot één cao Sport? We presenteren de resultaten uit het gehouden onderzoek Hartslagmeter Sport. We presenteren de resultaten uit onze cao-vergelijking. Hoe worden we samen één? Eén sector, met één cao? Met stellingen gaan we met elkaar het gesprek aan.

12.30-13.30: Pauze - lunch

Keuzeprogramma

1) 13.30-15.30: Inschaling
Ben jij wel juist ingeschaald? Uit de Hartslagmeters Sport van de FNV blijkt dat veel medewerkers in de sport vinden van niet. In alle cao’s. Maar in de zwembaden speelt deze discussie nu enorm. Hoe krijgen we de juiste schaal? Waarom start een buurtsportcoach in schaal 7 en een zwemonderwijzer in schaal 4? Thema om samen met FNV-leden in de or of pvt op te pakken.

2) 13.30-15.30: Toeslagen
Uit de cao-vergelijking die de FNV heeft gehouden blijkt dat onze sector uitblinkt in het ontbreken of versoberen van toeslagen. Terwijl het werken in de sport altijd gebeurt op tijden dat anderen vrij zijn. Terug die toeslagen in onze cao’s! Onregelmatigheid, zwaar werk, oproepdienst? Hoe krijgen we dat met elkaar voor elkaar? Thema om samen met FNV-leden in de or of pvt op te pakken.

3) 13.30-15.30: Ledenbijeenkomst cao Sport en cao Sportverenigingen
Wil jij dit jaar wel een fatsoenlijke loonsverhoging? Al jaren zijn we het braafste jongetje of meisje van de klas en gaan akkoord met het argument ‘er is niet voldoende geld’. Nu we overal om ons heen zien dat er betere afspraken gemaakt worden, willen we dit ook voor de cao Sport en cao Sportverenigingen. Het is tijd dat we met elkaar een vuist maken, en ermee op tafel slaan! De sport verdient beter, zoveel beter! Dat geld moet er komen, de sport is té belangrijk. Samen (op) één.

15.30-17.00: Gezamenlijke afsluiting met drankje

Kom naar de branchedag

Werk jij in de sport en ben je lid van de FNV? En heb je een mening over één van deze thema’s? Kom dan ook op 25 september. Plan deze datum in je agenda. Je krijgt er vakbondsverlof voor. Er is plek voor maximaal 80 deelnemers. Inschrijven is verplicht voor de gratis lunch en drankjes. Aanmelden kan tot 8 september.

Waar: Historische locatie: het prachtige vakbondshuis De Burcht Amsterdam. Henri Polakstraat 9, 1018 CP Amsterdam