De cao Vermo is nu helemaal up-to-date

Nieuwe teksten voor nieuwe cao

Door Redactie 18 juni 2024

Begin dit jaar bereikten we een akkoord over jouw cao Vermo. We hebben de teksten van deze cao opnieuw doorgelopen en aangepast.

Zwemles

De afspraken uit het onderhandelingsakkoord zijn verwerkt in nieuwe artikelen. De bestaande teksten hebben we leesbaarder gemaakt. Ook worden altijd wettelijke wijzigingen aangepast als dit nodig is.

Nieuwe artikelen

Er zijn een aantal nieuwe artikelen bijgekomen, naar aanleiding van de onderhandelingen. Dit waren wensen van de vakbonden FNV en CNV:

• Artikel 1:7 Diversiteit en Inclusie
  • Artikel 1:8 Sociale veiligheid
  • Artikel 1:9 Individuele keuzemogelijkheden (cafetariaregeling).
  • Bijlage III: in te zetten middelen en doelen cafetariaregeling art 1.9
  • Artikel 5:2: twee toegevoegde sub-artikelen om de vrijheid te hebben jouw religieuze rustdag te kiezen. Zie ook 6:15
  • Artikel 6:14 Verlof bij een ingrijpende gebeurtenis
  • Artikel 6:15 Religieuze feestdag

Balans

Deze cao laat steeds beter zien dat werkgevers betrokken zijn bij het welzijn van hun werknemers. De FNV hecht veel waarde aan een veilige werkplek waarin je jezelf kunt zijn en de vrijheid hebt om ook met je werkgever aanvullende afspraken te maken. De cao is met deze redactieslag weer wat meer in balans gebracht.

Aanmelden SZW

De cao wordt naar het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) gestuurd voor aanmelding. Na goedkeuring van het ministerie verschijnt de tekst online op FNV.nl en op www.caovermo.nl.