Onderhandeling cao MSD

De nieuwe cao moet op 1 januari 2025 ingaan

Door Redactie 31 juli 2024

De huidige cao eindigt op 31 december 2024. De FNV heeft deze cao niet getekend, maar gaat op 16 september weer in onderhandeling. De nieuwe cao moet op 1 januari 2025 ingaan. Onze inzet is voorbereid door de onderhandelingsdelegatie met Paul Barten, Frans Harks en Paul Smink. Laat ons weten of je deze inzet steunt!

eens of oneens.

Hoofdpunten

Het document is lang en bevat veel vragen en voorstellen. De belangrijkste is het behoud van koopkracht. Een uitdaging hierbij is het verschil tussen collega’s in de salarisschalen, die een jaarlijks percentage krijgen maar achterblijven in groei. Een percentage op een lager salaris leidt tot minder groei dan op een hoger salaris. Dit betreft aandelen en resultaatbeloning. Daarom pleiten wij voor een gegarandeerde salarisverhoging van minimaal € 4.000 in 2025. Bovendien moet het minimumloon stijgen tot minstens € 16 per uur voor een eerlijk en toereikend loon. Laat via de blauwe button jouw stem horen!

Breng je stem uit

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.