Lopende onderhandelingen cao MSD

Er wordt gekeken naar de toekomst

Door Redactie 30 juni 2024

Het goede nieuws is dat er aandacht is voor de toekomst van jouw bedrijf. Echter, negen maanden na mijn eerste gesprek met jouw werkgever, is er nog steeds geen afronding bereikt. Dit proces duurt langer dan de groei van een kind, bij wijze van spreken. Twee andere geïnteresseerde partijen zijn afgehaakt, waardoor alleen Organon nog in gesprek is met MSD over jouw toekomst.

Update cao

De noodzaak van uitleg

Volgens de FNV is het belangrijk om snel duidelijkheid te krijgen over de toekomst van dit traject: komt er een verkoop aan Organon, onder welke voorwaarden, wat gaat Organon produceren en hoeveel mensen kunnen mee? Helaas hebben wij nog geen antwoorden op deze vragen ontvangen. Dit komt niet alleen door de noodzaak tot geheimhouding, zoals vereist door de Fusiegedragsregels, maar vooral omdat we nog geen informatie van MSD hebben gekregen.

Hoe nu verder

We volgen deze situatie met veel aandacht. Na de vakantieperiode, die bij jouw FNV-bestuurder al heeft plaatsgevonden, is er weer volledig aandacht voor de zaak. Als je vragen hebt, kun je altijd contact opnemen met Paul Smink.