Callcentermedewerkers KCD krijgen tot € 1000 terug

Actie FNV succesvol

Redactie
Door Redactie 22 april 2025

In 2024 hield callcenter Klant Contact Diensten (KCD) een eigen bijdrage pensioenpremie in op het loon van de medewerkers. Terwijl in de cao stond dat medewerkers geen eigen bijdrage hoefden te betalen. FNV Callcenters heeft de werkgever hierop aangesproken, waarna elke medewerker de ingehouden eigen bijdrage terugkreeg. Dit bedrag liep voor sommige medewerkers op tot € 1.000,-

Naleving cao 

Na contact met FNV Callcenters kwam de werkgever tot de conclusie dat zij onterecht een eigen bijdrage hebben ingehouden bij de callcentermedewerkers. Het bedrag dat werknemers terugkregen verschilt per persoon. Dit is namelijk afhankelijk van leeftijd, het aantal werkuren, datum indiensttreding en het uurloon. 

Bekijk alle voordelen van het lidmaatschap.
 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.