Oproep aan alle corporatiemedewerkers: Meld agressie en geweld!

Van 7 tot en met 11 oktober is het de Week van de Veiligheid

Door Redactie 26 september 2024

Wij ontvangen steeds meer signalen dat corporatiemedewerkers vaker te maken krijgen met verschillende vormen van agressie en geweld op de werkvloer. We vernemen echter ook dat incidenten niet gemeld worden, omdat het meldproces te ingewikkeld, onduidelijk of tijdrovend is.

Extra aandacht nodig

Daarom willen we tijdens deze Week van de Veiligheid -van 7 t/m 11 oktober met als thema: "Agressie en geweld tegen ondernemers en medewerkers" - extra aandacht besteden aan deze problematiek.

Meld geweld en bespreek het

We roepen alle corporatiemedewerkers op om op dinsdag 8 oktober alle incidenten van agressie en geweld te melden bij hun manager/werkgever. En vervolgens samen met hun collega’s  een verzoek in te dienen bij de leidinggevende om de incidenten op donderdag 10 oktober in een teamoverleg van een uur te bespreken.

Je eigen veiligheid en die van je collega’s zijn heel erg belangrijk. Besteed daar juist deze week extra aandacht aan!

Bekijk de video

Sanne en Stefan van de ondernemingsraad van Woonstad Rotterdam en Mandy Jongmans, consulent bij FNV Woondiensten, roepen jou op om agressie te melden!