Fototentoonstelling Collega's wereldwijd

Ook in jouw vakbondshuis of kantoor

Door Redactie 28 mei 2024

Mondiaal FNV presenteert de fototentoonstelling 'Collega's wereldwijd'. Met bijzondere portretten van vrouwen werkzaam in de bloemenindustrie en de bouw. De tentoonstelling is mobiel en kunnen we ook in jouw vakbondshuis of kantoor plaatsen.

Beatrice sorteert bloemen

Foto: Jan Banning

Portretten

In april 2023 ging fotograaf Jan Banning voor Mondiaal FNV naar Oeganda en Rwanda. In Oeganda maakte hij portretten van vrouwen werkzaam bij de grootste teler en exporteur van rozen, Rosebud, die bijna 100% van zijn rozen naar Nederland exporteert. In Rwanda portretteerde hij vrouwen werkzaam in de bouw rondom de hoofdstad Kigali. De vrouwen in de portretten hebben een leiderspositie bij of zijn op een andere manier actief voor de vakbond.

Tentoonstelling

We hebben van deze prachtige portretten een tentoonstelling gemaakt. Hij heeft al op diverse locaties gestaan, onder andere in het World Social Forum in Den Haag, op het FNV Internationale Solidariteitsfestival en in verschillende vakbondshuizen.

Interesse om de tentoonstelling te plaatsen?

De tentoonstelling in het vakbondshuis of kantoor bij jou in de buurt? Dat kan!  De tentoonstelling bestaat uit 9 borden, maar het aantal kan ook verminderd worden. De borden staan op een schilderseze, ophangen aan de muur is ook mogelijk als er hulpmiddelen aanwezig zijn. Een bord is A1-formaat (59,4 x 84 cm).

Neem contact op met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Stuur een e-mail naar Mondiaal FNV

Deel van de tentoonstelling in vakbondshuis in Groningen
Deel van de tentoonstelling in het vakbondshuis in Groningen

Preview