Leden stemmen voor nieuwe cao Slagersbedrijf

Niet zonder slag of stoot

Door Redactie 7 juni 2024

De leden van de FNV hebben met grote meerderheid ingestemd met het laatste eindbod van KNS voor cao Slagersbedrijf. Dat betekent dat een nieuwe cao een feit is. Medewerkers van industriële slagers die aan supermarkten leveren, krijgen een totale loonsverhoging van 12,15%. Werknemers van de overige bedrijven krijgen er 10% bij.

Nieuwe cao

Stakingsdreiging heeft resultaat

Het cao-akkoord is niet zonder slag of stoot bereikt. De medewerkers bij de grote industriƫle slagers, die aan supermarkten leveren, hebben gedreigd het werk neer te leggen. Die stakingsdreiging had effect: de werkgevers pasten hun bod aan.

Verbetering van afspraken

In het akkoord staan, naast de loonsverhoging, afspraken over een verbetering van de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer. Ook gaan we aan de slag met het loongebouw. De seniorenregeling en de toeslag voor het werken op zondag blijven zoals ze zijn. De nieuwe cao heeft een looptijd van achttien maanden.

Sterke vakbond is noodzakelijk

Om in de toekomst goede afspraken te kunnen maken, is een sterke vakbond noodzakelijk. Ook bij de bedrijven die niet voornamelijk aan supermarkten leveren. Dus, als je nog geen lid bent, word het dan nu!