Onderhandelingen nieuwe cao CEVA zijn begonnen

Door Redactie 1 juni 2023

De cao CEVA Logistics is per 1 april 2023 afgelopen. Het is dus tijd om een nieuwe cao af te spreken. Via een online raadpleging en fysieke bijeenkomsten op verschillende locaties hebben we gevraagd wat jij belangrijk vindt voor een nieuwe cao.

cao-nieuws CEVA

Voorstellenbrief

Dit heeft geleid tot een cao-voorstellenbrief met verschillende thema’s, die we tijdens een online bijeenkomst op 28 maart ook met collega’s van de FNV-leden hebben besproken. Jij en je collega's hebben je goedkeuring gegeven om aan de hand van die thema’s namens jullie te gaan onderhandelen.

Lees hier onze voorstellenbrief die we op 16 mei 2023 naar CEVA hebben verstuurd.

Eerste ronde is geweest

Op 17 mei was de eerste cao-onderhandeling tussen CEVA en de vakbonden FNV en BVPP. Wij hebben onze inzet voor de nieuwe cao toegelicht. CEVA heeft nog geen inzet met ons gedeeld, maar heeft de financiĆ«le cijfers gepresenteerd.

Onderstaand zie je de cao-onderhandelingsdata waar we over de volgende onderwerpen gaan onderhandelen:

• Dinsdag 13 juni:
    - reiskostenvergoeding woon-werkverkeer
    - onregelmatigheidstoeslag
  • Dinsdag 20 juni:
    - werkzekerheid/balans vast-flexibel
    - duurzame inzetbaarheid; RVU en generatiepact
  • Dinsdag 27 juni:
    - inkomen/loon
    - looptijd cao
  • Dinsdag 4 juli:
    - overige, modernisering cao en aanpassen teksten

Blijf op de hoogte

Na elke cao-onderhandeling informeren we jullie met een nieuwsbrief over de voortgang. En als het nodig is, bezoeken we opnieuw locaties om met jullie in gesprek te gaan. Wil je direct al het nieuws ontvangen over je cao? Neem dan deel aan onze whatsapp-groep ‘FNV Ceva cao 2023-2024’ en ontvang als eerste alle nieuws.

Onderhandelingsdelegatie

De onderhandelingsdelegatie bestaat uit de FNV-kaderleden Tim van Goethem, Fred Boer, Peter Klupper & Dayanara Mathew en vakbondsbestuurder Jasper de Jong & Menno Janssen. De onderhandelingsdelegatie stelt zich graag aan je voor. Kijk hier wie er namens jou onderhandelt.

Word ook lid

Praat met je collega’s over de cao-onderhandelingen, want alleen leden vna de FNV hebben invloed op het onderhandelingsresultaat. Het is dus belangrijk dat we veel leden hebben. Ben je nog geen lid? Word lid van de FNV.