FNV-leden stemmen voor nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer

Door Redactie 4 november 2022

FNV Transport & Logistiek heeft het eindbod van werkgevers TLN/VVT voorgelegd aan de leden. De meerderheid van de stemmers heeft aangegeven akkoord te gaan met het eindbod voor de nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer en verhuur van mobiele kranen. Dit betekent dat de FNV de nieuwe cao gaat ondertekenen.

nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer

Stemresultaat

• 75% voor
  • 22% tegen
  • 3% onthouding

Mooi resultaat

Uiteindelijk toch een mooi resultaat, waar de leden dus tevreden mee zijn. We doen een oproep aan bedrijven die onder deze cao vallen, maar dispensatie hebben voor een eigen cao, om het goede voorbeeld te volgen.

Wat is er in de nieuwe cao afgesproken?

• De cao heeft een looptijd van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023.
  • De lonen behorende bij de loonschalen A tot en met H en de bruto toeslagen worden per 1 januari 2023 verhoogd met 7,5%.
  • De verblijfkosten worden per 1 januari 2023 verhoogd overeenkomstig het convenant met de Belastingdienst, maar maximaal met 7,5%.
  • In januari 2023 krijgen werknemers een eenmalige uitkering van € 250 bruto.
  • Vergoeding reiskosten woon-werkverkeer: werknemers hebben recht op de geldende fiscale maximum netto kilometervergoeding met een maximum van 35 km (enkele reisafstand) onder vermindering van de eerste 10 km. Dit betekent voor 2023 een reiskostenvergoeding van € 0,21 per kilometer. De maximale vergoeding per enkele reisafstand is dan 25 x € 0,21 = € 5,25.

Bekijk het eindbod voor alle afspraken