Werkgevers TLN/VVT komen tijdens tweede cao-overleg met tegenvoorstellen voor nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer

Door Redactie 29 september 2022

Op 28 september heeft FNV Transport & Logistiek het tweede cao-overleg met werkgevers TLN/VVT gevoerd over de cao beroepsgoederenvervoer 2023. Tijdens het eerste overleg hebben wij onze voorstellen toegelicht. Vanuit werkgevers zijn er toen geen concrete tegenvoorstellen gekomen. Nu kwamen die er wel.

cao-nieuws transport & logistiek

Loonsverhoging van 5%

De werkgevers hebben opnieuw duidelijk gemaakt dat ze vaart willen maken met de cao. Dat leidde tot het volgende voorstel. Een éénjarige cao met een loonsverhoging van 5%. Daarnaast komen ze gedeeltelijk tegemoet aan onze eis om de scholingsdagen volledig te vergoeden. Tot slot stellen ze voor om uiterlijk januari 2023 in gesprek te treden over hoe de sector er in de toekomst uit zou moeten komen te zien. Uitkomsten van die gesprekken zijn bindend.

Liggen nog ver uit elkaar

Ondanks dat ze aan één van onze eisen tegemoetkomen, moeten wij concluderen dat we nog behoorlijk ver uit elkaar liggen. Zo willen wij een afspraak over de APC (automatische prijs compensatie), reiskostenvergoeding, een minimumloon van 14 euro, minimum cao en hebben wij namens jullie nog een aantal inhoudelijke punten op tafel gelegd waar wij afspraken over willen maken.

Kijk en vergelijk de voorstellen

Bekijk onze kijk en vergelijk. In dit overzicht zie je wat wij willen en wat de werkgevers bieden.

Volgende ronde

De volgende onderhandelingsronde staat gepland op 6 oktober aanstaande. Ben je benieuwd wie er in de onderhandelingsdelegatie van FNV Transport & Logistiek zitten? Neem een kijkje op deze pagina.