Kom in actie voor een goede cao Zwembaden

Vul de enquête in en doe mee

Door Redactie 6 september 2024

De ledenraadpleging cao Zwembaden heeft een duidelijke stem opgeleverd. De FNV-leden willen niet dat we akkoord gaan met het eindbod van de werkgevers. Dit betekent voor nu dat er geen nieuwe cao Zwembaden komt. En dat we de werkgevers moeten overtuigen beter naar jou te luisteren.

Vul de enquête in van de FNV

Inflatiecorrectie te weinig

In de onderhandelingen hebben de werkgevers aangegeven niet op onze eis in te kunnen/willen gaan om de inflatieachterstand per direct te compenseren. We hebben berekend dat vanaf 2017 de hoogte van de in te lopen inflatie 6,9% is. Daar komt nog de jaarlijkse inflatie bovenop. Slechts 1% hiervan hebben we met pijn en moeite in 2024 kunnen laten landen. Meer kon echt niet, aldus de WiZZ.

Acties zijn nodig

Jij en jouw collega’s geven terecht aan dat dit veel te weinig is. Dat betekent dat we er met onderhandelen niet zullen uitkomen. Er zijn dus acties nodig.

Vul de actie-enquête in

In onze enquête vind je een aantal vragen om te bepalen hoe we samen verder gaan. Deze enquête is niet alleen bedoeld voor leden. Stuur 'm gerust door naar collega’s die geen lid zijn en die ook vinden dat we een betere cao verdienen voor de toekomst van het zwembad. Je kunt deze enquête tot uiterlijk 12 september a.s. invullen.

Vul de actie-enquête in

Kom jij ook naar de brancheraad Zwembaden?

Op maandag 16 september a.s. vindt er van 11.00 tot 12.00 uur een online brancheraad Zwembaden plaats. Ons centrale thema is: ‘goed zwemonderwijs vraagt om een goede cao’. Met de huidige salarissen gaat het zwemmen in Nederland helaas koppie onder. Aanmelden voor deze brancheraad graag uiterlijk 12 september a.s.

Word lid van de FNV

Alleen een sector met voldoende vakbondsmacht krijgt een goede cao. De macht van de werkgevers is anders te groot. Ze leggen een eindbod op tafel en denken klaar te zijn. Willen we opkomen voor het VAK, als vakbond en als vakbeweging, dan is het belangrijk dat iedereen die hart heeft voor dit vak lid wordt. Samen sterk is namelijk geen loze kreet, maar een belofte.

Maak je collega lid

Ben jij al lid? Nodig je collega’s dan uit om ook FNV-lid te worden. Want samen staan we sterker! Als dank ontvang jij dan € 10 van ons.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.