Kom naar de branchedag Sport

Samen één branche

Door Redactie 14 maart 2023

Reserveer maandag 5 juni alvast in je agenda. Dan komen leden van FNV Sport & Bewegen samen in de Burcht in Amsterdam. Ontmoet elkaar vanuit de zwembaden en de sportbedrijven, de sportbonden en de sportservice bureaus. Centraal thema is Samen één branche. Hoe zetten we onze kracht in om te komen tot betere arbeidsvoorwaarden voor de gehele branche?

vrouw met handen in de lucht

Tijd en locatie

Waar: De Burcht, Amsterdam
Wanneer: 5 juni 2023. Inloop 9.30 uur. Start 10.00 uur.
Aanmelden voor 12 mei: Aanmelden 'Samen één branche' (fnv.nl)

​Programma branchedag

Toekomstgericht

In het oudste vakbondshuis van Nederland, vol historie, zet jij samen met andere medewerkers in de sport concrete, toekomstgerichte stappen richting één branche, één cao in de sport. Wat is er nodig? Wat kunnen wij doen? Waar hebben we elkaar en de werkgevers bij nodig? In de ochtend hebben we een programma gericht op de cao’s, maar ook voor hen zonder cao. Wat wordt onze inzet?

Concrete plannen

In de middag smeden we concrete plannen: FNV-leden, or-leden, leidinggevenden; elk een eigen sessie. Ook is er de kick-off van het traject ‘Carrière in de sport – dialoogsessies cao-vergelijk’. Dit is een onderdeel van onze opdracht binnen de Human Capital Agenda.

Vakbondsverlof

De dag staat in het teken van samen, een collectief vormen, krachten bundelen en kennis delen, plannen maken, zichtbaar zijn. De gehele dag, inclusief lunch en drankjes, is gratis voor leden. Leden krijgen voor deze dag, zoals het in de cao’s staat, vakbondsverlof. De formulieren daarvoor worden op de dag uitgedeeld. Vraag ruim van tevoren vrij voor deze dag. Bespreek het met je teamleider en pas roosters erop aan.

Word nu lid

Geen lid en wel interesse om mee te doen? De FNV heeft een proeflidmaatschap van 25 euro voor 6 maanden. Word nu lid!