Leden stemmen in met onderhandelingsresultaat Dalli de Klok

De leden van de FNV hebben zelfs unaniem ingestemd

Door Redactie 23 juli 2024

De leden van de FNV en CNV hebben in grote meerderheid ingestemd met het onderhandelingsresultaat. De leden van de FNV hebben unaniem ingestemd! We zijn zeer verheugd dat zoveel leden hebben deelgenomen aan de stemming en willen jou daarvoor hartelijk bedanken.

Cao nieuws.

Belangrijkste afspraken

• Looptijd: van 1 juli 2024 tot en met 30 juni 2026
  • Structurele loonsverhogingen
    • Per 1 juli 2024: 4,5%
    • Per 1 juli 2025: 4%
  • Ploegentoeslag pensioengevend
    • Per 1 januari 2026: is de ploegentoeslag volledig pensioengevend.
    • Per 1 januari 2026 gaan de ploegen terug naar het oude percentage: 30% voor de 5-ploegen, 21% voor de 3-ploegen, en 15% voor de 2-ploegen.
  • Generatiepact
    • Cao-partijen zullen tijdens de cao-looptijd het generatiepact (80-90-100, 80-80-100, en/of andere varianten) bespreken, met de verplichting om uiterlijk 1 juli 2025 een concreet resultaat te hebben en de regeling in te voeren.

Wel zorgen geuit

Tijdens de ledenraadplegingen zijn wel zorgen geuit over de afspraak omtrent de 'tijd voor tijd' en de 180 uur. Leden geven aan dat er veel wordt overgewerkt en dat dit inderdaad nu voor een deel te maken heeft met de ‘caps’ lijn. De leden geven ook nadrukkelijk aan dat de bezetting in de ploegen/afdelingen te krap is, waardoor er veel overwerk plaatsvindt. Daarom zijn er zorgen of de 'tijd voor tijd' uren ooit opgenomen kan worden. We hebben dit signaal ook afgegeven aan jullie werkgever.

Maak je collega lid

Wat ligt er een mooie cao voor jou! Zo’n nieuwe en goede cao kan alleen dankzij jou en een grote groep andere leden tot stand komen. Maak daarom ook je collega’s lid! Niet alleen staan jullie dan samen nog sterker om de volgende cao af te sluiten. Maar jouw collega’s mogen dan de volgende keer ook meebeslissen over de cao.

Nodig je collega uit