Stakers Forbo Flooring wijzen nieuw loonbod af en staken door

Volgende week wordt er weer gestaakt

Portret Hans Walthie
Door Hans Walthie 17 maart 2023

De stakende werknemers van Forbo Flooring in Assendelft hebben vandaag een nieuw loonbod van de Forbo directie massaal afgewezen. Evenals eerder hun collega’s bij Forbo-Novilon in Coevorden. De al aangekondigde staking voor volgende week gaat gewoon door.

Massaal weggestemd

Yolanda Reus, bestuurder FNV Procesindustrie: ‘De directie dacht weg te kunnen komen met een enigszins verhoogd loonbod, maar die vlieger gaat niet op. De stakers hebben dit vanochtend massaal weggestemd. Men blijft de mensen op de werkvloer niet echt serieus nemen, mede waardoor de stakingsbereidheid onverminderd hoog blijft en er volgende week dus gewoon wordt door gestaakt!’

Er moet 14,3% bij

De werknemers van Forbo Flooring staken sinds begin maart voor een beter salaris. Het bedrijf heeft toen een ultimatum laten verlopen van de FNV. Daarin eiste de vakbond een cao voor een jaar waarin de lonen met 14,3% omhooggaan. Verder moeten de salarissen voortaan meestijgen met de prijzen in de winkels (automatische prijscompensatie).

Bij Forbo Flooring in Assendelft werken zo’n 550 mensen.