De sale-actie die winkelconcern Mediamarkt zaterdagnacht wilde organiseren in Rotterdam, is volstrekt onverantwoord. Ondanks dat de winkel uiteindelijk niet openging, werden winkelmedewerkers blootgesteld aan drukte en geweld. Medewerkers die boos zijn over het sale-beleid van Mediamarkt of vragen hebben over hun rechten, kunnen contact opnemen met de FNV.
Grote internationale winkelconcerns gaan steeds verder in het bedenken van sale-momenten. Directies en eigenaren hebben de belangen van medewerkers en van de maatschappij volstrekt uit het oog verloren. Alles is gericht op nóg meer winst.
De FNV vraagt zich af of de Mediamarkt toestemming heeft gekregen van de gemeente Rotterdam om dit weekend de winkeltijden op te rekken tot na middernacht. De FNV vindt dat het tijd wordt dat er bij vaststelling van winkeltijden ook aan mensen en de maatschappij wordt gedacht. En dat niet alleen maar de wensen van grote internationale winkelconcerns worden gevolgd.
Veel winkelmedewerkers die lid zijn van de FNV merken dat aan het eind van het jaar, zeker rond de periode van Black Friday en de opvolgende kerstdrukte de agressie in de winkels toeneemt.
De grote personeelstekorten, die winkelconcerns bewust laten ontstaan door medewerkers ofwel onder te betalen, ofwel geen perspectief te bieden, maakt het organiseren van sale-evenementen extra onverantwoord.