HEMA neemt petitie en inzetbrief FNV in ontvangst

Door Redactie 12 januari 2023

Vandaag hebben kaderleden van HEMA de petitie en de inzet voor de komende cao aan Filippien Wagenmakers van Hema overhandigd. Ruim 1.200 mensen geven een duidelijk signaal af en tekenden de petitie voor een nieuwe cao en een fatsoenlijke loonsverhoging bij HEMA.

HEMA neemt petitie en inzetbrief FNV in ontvangst

Lees hier de inzetbrief

Bestuurder Danielle Wiek: 'Wij maken ons niet alleen zorgen over het behouden van de historische rechten, maar willen ook broodnodige verbetering van het arbeidsvoorwaardenpakket. Wij roepen HEMA op om vaart te maken en de vakbonden op korte termijn uit te nodigen voor de onderhandelingen.'

Aanvullende afspraken

De FNV wil aanvullende afspraken in een kop-cao HEMA en werk maken van koopkrachtboud en koopkrachtverbetering. Hiermee wordt de winkelketen weer aantrekkelijk om voor te werken. En zo wordt een groot deel van het personeelstekort opgelost.

Strijden voor verbetering

De FNV wil graag met HEMA onderhandelen over de aanvullende arbeidsvoorwaarden. Danielle Wiek: 'HEMA heeft ons uitgenodigd om de overgang naar de slechtere cao Retail Non-Food te regelen. Wij willen daar niet voor gebruikt worden, als wij niet uitgenodigd worden om te onderhandelen over de aanvullende arbeidsvoorwaarden. Wij willen strijden voor verbetering van de aanvullende arbeidsvoorwaarden.'

Samen staan we sterker

Met een cao heb jij zekerheid en bescherming. Wij willen daarom nog steeds heel graag praten met de HEMA-bazen over een cao HEMA. Maar zij vertikken het. Wat kunnen wij nu doen? Heel hard op de deur bonken. En dat vraagt wel om meer moedige leden die bereid zijn om op te komen voor hun eigen recht. Ga het gesprek aan met je collega's. Vertel hen over wat we met vakbondskracht kunnen doen. En dat wij met meer leden sterker zijn. Alleen op die manier krijg jij je cao weer terug.