Update DJI toelage werktijdverschuiving

Deadline aanleveren bewijs verschoven naar 1 november 2024

Door Redactie 3 oktober 2024

Op 30 sept 24 heeft FNV-bestuurder Marcelle Buitendam met de directeur DJI (Dienst Justitiële Inrichtingen) afgesproken dat meer tijd nodig is voor het aanleveren van bewijsstukken voor de verschuivingstoelage.

Deadline verschoven naar 1 november

Medewerkers van DJI zouden bewijs verzamelen om te kijken of ze nog een toelage kunnen krijgen. Helaas heeft niet iedereen de oude roosters, mails en appjes, waarin gevraagd wordt of je anders dan je rooster kunt komen werken, al kunnen verzamelen. De sluiting voor het inleveren van de stukken naar het meldpunt is verschoven naar 1 november 2024.

Deze mooie afspraak geldt niet alleen voor FNV-leden, maar ook voor andere medewerkers van DJI. Hierover wordt later met de andere bonden gesproken in het GO van 3 oktober 2024.

Voorwaarden

Er is sprake van werktijdverschuiving als je dienst minder dan 72 uur voor aanvang door je werkgever wordt gewijzigd. Hierdoor wijken je werktijden af van je oorspronkelijke rooster. Voor de verschoven uren ontvang je de toelage werktijdverschuiving. De toelage wordt uitbetaald per aaneengesloten kwartier en het kwartier wordt afgerond naar beneden.