Cao-onderhandelingen mbo gestart!

Nieuwe onderhandelingsrondes op 29 mei en 6 juni

Door Redactie 17 mei 2024

De cao-onderhandelingen in het mbo zijn van start gegaan. Vakbonden en de MBO Raad hebben op 15 mei voor het eerst samen om tafel gezeten. Er zijn nog twee andere onderhandelingsrondes gepland: op 29 mei en op 6 juni. Als bonden hebben we een gezamenlijke inzet aan de MBO Raad gepresenteerd. Die inzet kan je in dit bericht teruglezen.

Regionale bijeenkomsten in zomervakantie

In de vorige cao hebben we een afspraak gemaakt over regionale bijeenkomsten. Die bijeenkomsten worden nu gepland en zullen kort na de zomervakantie plaatsvinden. Die bijeenkomsten zullen in het teken staan van de vraag: "Wat heeft het mbo nodig om de toekomst tegemoet te zien?"

Met die input op zak zullen we volgend jaar nadrukkelijk ruimte maken voor een inhoudelijke slag over de cao. De onderhandelingen die nu gestart zijn, zitten in een soort tussenfase, waardoor we bewust geen grote inhoudelijke wijzigingen voorstellen. Natuurlijk moet er een goede loonsverhoging komen en ook een aantal andere onderwerpen komen terug op de agenda.

Bekijk onze inzet

We houden je op de hoogte

We houden onze leden op de hoogte van de onderhandelingen en doen ons best om te zorgen dat er snel weer een onderhandelingsresultaat ligt waar leden vervolgens op mogen stemmen. Wil je mee stemmen, maar ben je nog geen lid? Schrijf je dan snel in.

Word lid, dan kun je stemmen

Een goede cao met een stevige loonsverhoging ontstaat niet vanzelf. Daar is een sterke vakbond voor nodig. Meer leden = meer kracht aan de onderhandelingstafel. Ben je nog geen lid van de FNV? Word lid van de FNV en maak gebruik van de actie eerste vier maanden 25 euro!

Word lid