Derde cao-ronde bij Aegon schuift iets op

bod is nog ver onder de maat

Door Redactie 18 oktober 2024

Op dinsdag 15 oktober 2024 hebben we opnieuw onderhandeld over jullie nieuwe cao (derde ronde). Om maar direct met de deur in huis te vallen: er is enige beweging in het salarisbod, maar helaas liggen we nog steeds ver uit elkaar.

Cao nieuws.

Voor een cao van 1 jaar biedt Aegon:

• 4,5% salarisverhoging met een minimum van € 330 en een maximum van € 520.

Iedereen kan zelf uitrekenen wat dit voor hem of haar betekent, maar gemiddeld komt dit neer op ongeveer 5,5%. Dit is nog lang niet in de buurt van de 9% die FNV Finance heeft gevraagd. Bovendien is dit ook fors minder dan de cao’s die momenteel elders worden afgesloten, terwijl er geen enkele reden is voor een mindere cao bij Aegon.

Reiskosten en thuiswerkvergoeding

Wij hebben voorgesteld om zowel de reiskostenvergoeding als de thuiswerkvergoeding te verhogen. De bedrijfsleiding wil echter de reiskostenvergoeding regelen met de ondernemingsraad en stelt voor de thuiswerkvergoeding te verhogen naar €35.

32-urige werkweek

Wij hebben voorgesteld een vierdaagse werkweek van 32 uur in te voeren. Aegon wil hierover niet meedenken, terwijl we zien dat andere bedrijven wel bereid zijn deze stap te zetten.

Sociaal plan

Aegon heeft aangegeven het huidige sociaal plan met één jaar te willen verlengen, maar dan wel met een verlaging van de uitkeringen (ongeveer 15%). We hebben jullie nog niet gevraagd wat jullie wensen zijn met betrekking tot het sociaal plan. Daarom tref je hieronder de enquête over het sociaal plan aan. Laat weten wat je ervan vindt.

Enquête Sociaal Plan Aegon

Jouw stem is doorslaggevend, petitie behoort tot de mogelijkheden

Het lijkt erop dat we duidelijk moeten maken dat we niet alleen namens onszelf spreken, maar dat jullie echt niet akkoord gaan met de voorstellen van Aegon. Indien we volgende week niet verder komen, starten we een petitie waarin jullie kunnen aangeven of jullie wel of niet achter de inzet van de vakbonden staan. De FNV-delegatie bestaat uit Jan van den Brink en Fred Polhout (beiden FNV) en Wendel Hofman (Aegon).