Aegon komt met veel te laag salarisvoorstel

Wat vind jij? Bespreek het met je collega's

Door Redactie 27 september 2024

FNV Finance en de andere vakbonden zijn in onderhandeling met Aegon over een nieuwe cao. Een belangrijk onderwerp is natuurlijk de salarisverhoging.

Cao nieuws.

Loonsverhoging

Jij hebt de laatste paar jaren flink aan koopkracht ingeleverd: de prijzen stegen veel harder dan het Aegon-salaris. Daarom hebben wij voorgesteld om de salarissen met 9% per 1 juli 2024 te verhogen. Aegon denkt daar heel anders over. Ondanks de goede cijfers en de uitspraak van de bedrijfsleiding dat men graag “rust in de tent” wil na alle fusieperikelen, wil men de salarissen minimaal verhogen. 3,5% met een minimum en een maximum: minimaal € 250 en maximaal € 440.

Onze reactie

FNV Finance heeft hierop gereageerd met de mededeling dat wij mee kunnen gaan met het idee om de lagere salarissen meer te verhogen dan de hogere salarissen, maar dat het niveau veel te laag is. Aegon heeft niet meegedeeld wat dit voorstel voor een gemiddelde salarisstijging betekent. Wij schatten in dat het nog niet de helft is van wat wij gevraagd hebben. Het is ook veel minder dan wat er in andere cao’s wordt afgesproken. Kortom, het is voor ons niet acceptabel.

Bespreek met je collega's

Wat vinden de Aegon-medewerkers van zo’n voorstel? Ook op de andere voorstellen kregen wij weinig positieve reacties. Men ziet niets in arbeidstijdverkorting, wil de reiskostenvergoeding met de ondernemingsraad regelen en de thuiswerkvergoeding niet op € 3 per dag vaststellen maar de € 30 internetvergoeding handhaven.

Teleurstellende ronde

We zijn er nog niet, het kan dus dat Aegon nog bijdraait maar vooralsnog ziet het er niet goed uit.

Maak je collega lid

Hoe meer leden, hoe sterker we staan tijdens de onderhandelingen. Maak je collega's daarom lid! Als ze zich in september aanmelden, betalen ze het eerste jaar geen contributie! Als je iemand anders lid maakt, krijg jij als dank een tientje!

Maak je collega lid