De klimaatimpact van de financiële sector?

Bijeenkomst voor medewerkers in de sector

Door Redactie 15 december 2022

Een avond door en voor werknemers, met als sprekers Bas van Weegberg (bestuurslid FNV), Maaike Beenes (onderzoeker BankTrack) en Donald Pols (directeur Milieudefensie). Werk jij bij een bank, verzekeraar of (pensioen)fonds? Wil je meer weten of heb jij al goeie ideeën over dit onderwerp? Meld je dan aan voor deze meet-up op 24 januari a.s.!

Kritische geluiden

Als werknemers bij banken, verzekeraars en fondsen krijgen we dagelijks interne berichten over hoe goed ons bedrijf bezig is als het gaat om het stoppen van klimaatverandering. Vaak zien we daarbij mooie plaatjes van windmolens of handen die een aardbol vasthouden. In de media klinken echter veel kritischer geluiden. We zouden met onze investeringen en beleggingen enorme klimaatschade veroorzaken. Ook klimaatactivisten weten onze bedrijven steeds vaker te vinden met hun protesten. Hoe zit het nou echt?

Bijeenkomst op 24 januari

Op dinsdag 24 januari organiseert de FNV een besloten bijeenkomst voor werknemers uit de financiĆ«le sector over klimaatbeleid. Hier krijg je de kans om onderling en met vertegenwoordigers van de vakbond en de klimaatbeweging door te praten Hoe ziet het klimaatbeleid van jouw werkgever er in de praktijk uit? Wat is de kritiek vanuit ngo’s en waar is die op gebaseerd? Hoe kunnen we als werknemers zorgen dat de hele bedrijfsvoering van onze organisatie bijdraagt aan het voorkomen van gevaarlijke klimaatverandering? En hoe kunnen we in deze sector elkaar daarin ondersteunen.

• Wanneer? Dinsdag 24 januari van 19.30 tot 21.00 uur. We sluiten af met een borrel.
  • Waar? Karin Adelmund zaal, Centraal Vakbondshuis FNV, Hertogswetering 159, Utrecht
  • Hoe? Goed bereikbaar met het OV en de auto.

Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door de FNV, met steun van het Netwerk Klimaat FNV (in oprichting).