Werk je in de Bouw en Infra en wil je beter met een computer leren omgaan?

Schrijf je dan in voor deze training!

Door Redactie 23 september 2024

We regelen steeds meer met de computer. Bankzaken, winkelen, zorgverzekering, belastingaangifte en een afspraak maken bij de huisarts. En ook op je werk wordt informatie vaker digitaal verspreid, bijvoorbeeld over jouw vak of over het opnemen van vrije dagen. Maar de weg vinden op internet is niet altijd eenvoudig. Om jouw digitale vaardigheden als werknemer te stimuleren, bieden we samen met SBI Formaat, trainingen aan.

In de training leer je

• hoe het internet werkt;
  • hoe je zaken kunt zoeken en vinden;
  • hoe je werkt met e-mail;
  • hoe je online kan communiceren;
  • alles over veilig internetgebruik;
  • hoe je DigiD gebruikt.

Tijdens de training ga je op een laptop aan de slag en leer je je weg vinden. Ook is er ruimte om je vragen te stellen. Na deze training kun je zelf aan de slag op elke computer. Je hebt geen computerervaring of voorkennis nodig.

Laptop

Voor deze training heb je een eigen laptop nodig, bij voorkeur met Windows. Zo word je digitaal vaardiger en leer je je eigen laptop beter kennen. Let op: Gebruik van een Chromebook of Macbook wordt afgeraden omdat deze geen Windows hebben.
Geen laptop? Je kunt tijdens de lessen op locatie een laptop gebruiken. Geef dit aan bij je aanmelding.

De training bestaat uit 4 dagdelen en wordt ’s avonds gegeven.

Locatie, data en tijden

• Regionaal vakbondshuis Groningen, Leonard Springerlaan 23, Groningen,
    dinsdag 5 november, 19 november, 3 december en 17 december.
  • Vakbondshuis Hengelo, Oldenzaalsestraat 129-131, Hengelo (OV),
    maandag 18 november, 25 november, 2 december en 9 december.
  • Regionaal vakbondshuis Rotterdam ,Pegasusweg 200, Rotterdam,
    donderdag 12 december, 9 januari, 23 januari, 6 februari.
  • Regionaal Vakbondshuis Weert, Schepenlaan 6, Weert
    dinsdag 14 januari, 21 januari, 28 januari, en 4 februari.
  • Regionaal vakbondshuis Amsterdam, Derkinderenstraat 2-8, Amsterdam,
    donderdag 19 december, 16 januari, 30 januari, 13 februari.

De trainingen zijn op alle locaties van 18.30 – 21.30 uur.

Is de training in jouw regio al begonnen en had je mee willen doen? Bel dan met SBI Formaat (0343 - 473 302). We kijken dan of we nog een extra training kunnen organiseren.

Voor wie?

Voor medewerkers vallend onder de cao Bouw en Infra.

Aanmelden

Je kunt de training gratis volgen met een voucher die je aanvraagt bij Volandis fonds. Dit kan tot en met 31 december 2024. Nadat je de voucher hebt aangevraagd, meld je je aan voor de training bij SBI Formaat.

Voucher aanvragen bij Volandis

Dit kan online via de website van Volandis, maar je kunt ook bellen via telefoonnummer 0341-499 299. Bij de aanvraag van de voucher geef je je APG-registratienummer door (te vinden op je loonstrook) en geef je aan dat je de training wil volgen bij SBI Formaat.

Aanmelden voor de training

Nadat je de voucher hebt gekregen kun je je aanmelden bij SBI Formaat, bel dan naar 0343 - 473 302. Geef aan dat je een voucher hebt.
Aanmelden kan tot uiterlijk 2 weken voor de start van de training. Wees er snel bij, want vol is vol.