Wordt in jouw bedrijf de cao houtverwerkende industrie niet goed toegepast?

Meld dit dan meteen!

Door Redactie 6 april 2023

De cao voor de Houtverwerkende Industrie is een zogenaamde 'minimum-cao'. Dit houdt in dat wat er is afgesproken in de cao, minimaal van toepassing is op álle werkgevers en werknemers in de branche. Helaas zijn er signalen dat niet ieder bedrijf zich aan deze afspraken houdt. Is dit bij jou het geval? Meld het dan!

Naleving cao is belangrijk

Vakbonden en de werkgevers hebben bij het afsluiten van de cao afgesproken om samen te controleren of de afspraken in de cao netjes worden toegepast.  Het is een probleem als bedrijven in de branche zich niet aan de cao-afspraken houden. Zo kan het bijvoorbeeld dat een bedrijf te weinig salaris uitbetaalt of roostervrije dagen en/of vakantiedagen niet juist toepast. Op die manier wordt jij benadeeld én is dit valse concurrentie voor die bedrijven die wél het juiste loon uitbetalen.

Meld misstanden!

Er zijn signalen dat niet alle werkgevers in de branche de cao op juiste wijze toepassen. Hiervoor is speciaal een Commissie Nalevings- en werkingssfeer ingesteld. Deze commissie controleert meldingen.

Heb je het vermoeden dat jouw werkgever de cao niet, of niet juist naleeft en kom je er niet uit met je werkgever?

Meld misstanden via info@sfhvi.nl