Webinar over gevolgen regeerprogramma

op lokaal klimaatbeleid en rechtvaardige energietransitie

Door Redactie 24 september 2024

Wat betekenen de plannen van het kabinet Schoof voor het klimaatbeleid? Gaan de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen in de noodzakelijke energietransitie? Voor welke dilemma’s worden gemeenten gesteld? En wat kunnen burgers/werknemers binnen en met de FNV doen om invloed uit te oefenen en/of elkaar te helpen?

Zomaar wat vragen die aan bod komen tijdens het FNV Webinar. We stellen ze allereerst aan Alexander van Steenderen. Alex is FNV lid en strategisch beleidsadviseur energietransitie bij de gemeente Rotterdam. Hij praat ons bij en we gaan met hem in gesprek. Om te begrijpen wat er gaande is, maar vooral inzicht te krijgen in hoe je als FNV vakbondswerk van lokaal klimaatbeleid en energietransitie maakt (bijvoorbeeld Hoe voorkomen we energiearmoede?).

Actieve vakbondsgroepen (of leden) vragen we om kort hun aanpak/succes te delen. We informeren jullie over een training die we willen aanbieden om actief met het onderwerp aan de slag te gaan. En we staan stil bij een volgend webinar, dat we heel graag met jullie input willen organiseren.

Informatie webinar

Wanneer: donderdag 10 oktober 2024
Tijdstip: 19.30 – 21.00 uur
Voor wie: vakbondsleden (en/of geïnteresseerden) die aan de slag zijn/willen met klimaat- en energierechtvaardigheid
Waar: het is een (interactief) webinar en kan vanaf iedere pc of tablet gevolgd worden
Aanmelden: via onderstaande button tot uiterlijk 8 oktober 2024.

Kortom, meld je aan en doe mee.