De Sjaal van Solidariteit: niemand in de kou!

Wereldarmoededag op 17 oktober

Door Redactie 16 september 2024

Op Wereldarmoededag gaan we de langste sjaal van Nederland uitrollen op de trappen van station Utrecht. Om duidelijk te maken dat niemand in de kou mag staan in Nederland en in de rest van de wereld. Er is geld genoeg. Als we de rijkste 10% meer gaan belasten en het minimumloon € 16 wordt, dan hoeft niemand in de kou te zitten of met en lege maag naar school te gaan. Doe je mee?

De Sjaal van Solidariteit: niemand in de kou!

Lever ook een sjaal in

Lever je oude sjaals in op 1 van de vakbondshuizen en kom op 17 oktober naar Station Utrecht om de actie bij te wonen. Bij de actie zijn Kitty Jong (vicevoorzitter van de FNV) en wethouder Linda Voortman van Utrecht aanwezig. We reken op jullie.

• Datum en tijdstip: 17 oktober om 11.00 uur
  • Locatie: Centraal Station Utrecht - uitgang Vredenburg

Waar kan je je sjaal(s) inleveren?

Je kan de sjaals inleveren van 9 tot 5 uur bij ons Centraal Vakbondshuis aan de Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht en onze regionale vakbondshuizen:

• Amsterdam: Derkinderenstraat 2-8, 1062DB Amsterdam
  • Deventer: Gotlandstraat 2a, 7418AZ Deventer
  • Groningen: Leonard Springerlaan 23, 9727 KB  Groningen
  • Rotterdam: Pegasusweg 200, 3067 KX Rotterdam
  • Weert: Schepenlaan 6, 6002 EE Weert

Of je kan de sjaal(s) inleveren op een van de lokale vakbondshuizen.

Vind een locatie bij jou in de buurt