FNV sluit vierjarig sociaal plan af met Essity Nederland

Goed nieuws voor de logistieke medewerkers!

Door Redactie 10 december 2023

FNV Procesindustrie heeft een vierjarig sociaal plan voor de periode 2023-2027 afgesloten met Essity Nederland. Het plan omvat een extra hoge ontslagvergoeding voor werknemers van 55 jaar en ouder, een van werk naar werk-traject en een vergoeding voor een opleiding voor een betere positie op de arbeidsmarkt.

Sociaal plan afgesloten met Essity Nederland

Afspraken

Het plan bevat onder andere:

• Extra hoge ontslagvergoeding voor werknemers van 55 jaar en ouder, namelijk 2,3 keer de wettelijke transitievergoeding. Dit is aanzienlijk meer dan het gemiddelde van 2 keer de transitievergoeding.
  • Een ‘van werk naar werk’-traject à  € 5.000 per persoon
  • Aanvullend bedrag à € 4.000 per persoon voor scholing of opleiding
  • EVC-diplomatraject à € 1.500 per persoon

Sociaal plan voor alle fabrieken en locaties