Er is een nieuwe cao Metaal & Techniek

Gemiddeld 13% loonsverhoging en behoud zwaarwerkregeling

Door Redactie 16 september 2024

Met veel dank aan de betrokkenheid en inzet van jou en je collega’s kunnen wij je vertellen dat de nieuwe cao Metaal & Techniek een feit is. De afgelopen weken hebben jullie massaal gestemd. En het is duidelijk: een overgrote meerderheid van de FNV-leden heeft ingestemd met het akkoord. De stemuitslag van de werkgevers verenigd in FWT en vakbonden CNV en Unie is ook positief.

Er is een nieuwe cao Metaal & Techniek

Let wel: een cao is pas een cao wanneer alle partijen akkoord zijn, de cao-teksten definitief zijn geschreven én de cao is aangemeld bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).

Niet zonder slag of stoot

De nieuwe cao is niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. De harde onderhandelingen en stakingsacties hebben hun vruchten afgeworpen. Dankzij jullie hebben wij de werkgevers kunnen dwingen hun voorstellen aan te passen en betere arbeidsvoorwaarden te accepteren. Het resultaat mag er dan ook zijn:

• Stevige loonsverhogingen (gemiddeld 13%), die bijdragen aan het herstel van jullie koopkracht.
  • Behoud van belangrijke regelingen, waaronder de zwaarwerkregeling (RVU).
  • Beschermen van bestaande arbeidsvoorwaarden, die zorgen voor een betere balans tussen werk en privé.

Je krijgt er geld bij

Wil je weten wat de loonsverhogingen voor jou betekenen? Reken het uit met onze gratis rekentool.

Ga naar de rekentool

Samen staan we sterk

De uitslag van de ledenraadpleging bevestigt dat we als vakbond sterker staan wanneer we samen strijden voor onze rechten en een eerlijkere toekomst. Deel dit bericht met je collega's, ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Hoe meer leden we hebben, hoe sterker we staan. Nodig daarom je collega uit om ook lid te worden van de FNV. Daar worden jullie allebei beter van en jij ontvangt ook nog eens € 10 van ons.

Maak je collega lid

Nogmaals dank voor jullie steun, inzet en vertrouwen in FNV Metaal. Samen blijven we strijden voor betere arbeidsvoorwaarden en een rechtvaardige sector voor iedereen.