Acties beloond met cao-akkoord Metaal en Techniek

Gemiddeld 13% loonsverhoging

Door Redactie 9 augustus 2024

Na maanden actievoeren voor een goede cao Metaal en Techniek blijkt maar weer dat het het loont! We hebben een cao-resultaat bereikt! In 2024 en vooral 2025 ligt de loonsverhoging boven de inflatie en daarmee repareren we de achteruitgang van de afgelopen twee jaar. Dit is een belangrijke stap vooruit voor iedereen die werkzaam is in deze sector! Binnenkort mogen de vakbondsleden stemmen. Houd je mailbox in de gaten!

We hebben een onderhandelingsresultaat Metaal en Techniek!

Leden: bedankt!

We willen alle leden bedanken die zich hebben ingezet tijdens de vele stakingsacties in het hele land. Dankzij jullie inzet en solidariteit hebben we dit resultaat bereikt! Met actievoeren hebben we een koopkrachtverbetering bereikt van ruim € 1.900 op jaarbasis bij een gemiddeld salaris in de sector.

Belangrijkste punten van het akkoord

De belangrijkste punten van het akkoord zijn:

• per 1 juli 2024: 7% loonsverhoging
  • per 1 maart 2025 structuele loonsverhoging van € 100,00 per maand; wat neerkomt op zo’n 3% voor het gemiddelde loon in de sector. Voor de jeugdschalen betekent deze verhoging zelfs een toename van zo'n 12 tot 20%
  • per 1 oktober 2025: 3% loonsverhoging

In totaal een loonverhoging van 13% over 22 maanden. Binnenkort kan je met een rekentool precies berekenen wat de loonsverhogingen voor jou betekenen.

De cao loopt van 1 april 2024 tot 1 februari 2026. (22 maanden). De loonsverhoging per 1 juli wordt met terugwerkende kracht door de werkgever uitbetaald

Daarnaast wordt de RVU-regeling (Regeling Vervroegd Uittreden) voortgezet en de wachtrij voor deelname kan worden weggewerkt. Als de overheid de fiscale regeling voor vervroegd uittreden verlengt, zal de RVU-regeling bovendien met vijf jaar worden verlengd

De seniorendagen blijven ingaan op 55 jaar in plaats van 58 jaar zoals dat in het eindbod van de werkgevers stond.

Alle voorgenomen verslechteringen zijn van tafel gehaald!

Laatste woord is aan onze leden

Het akkoord wordt binnenkort aan jullie worden voorgelegd. Dit doen we via de cao-krant. Houd jouw mailbox in de gaten! Heb je nog niet eerder mail van ons ontvangen? Check dan in Mijn FNV of jouw gegevens en e-mailvoorkeuren goed staan.

Samen solidair en sterk

Jullie invloed heeft ervoor gezorgd dat wij sterk stonden in de onderhandelingen. Dankzij jullie inzet en vastberadenheid konden wij opkomen voor een eerlijk akkoord dat jullie belangen goed behartigt. Dit laat zien hoe belangrijk het is dat we samen blijven werken en solidair zijn.

Heb je een collega die ook meer invloed wil uitoefenen op de cao Metaal & Techniek en ook wil stemmen op dit onderhandelingsresultaat? Nodig je collega dan uit om ook lid te worden van de FNV. Daar worden jullie allebei beter van en jij ontvangt ook nog eens € 10 van ons!

Nodig jouw collega uit

Nogmaals dank voor jullie inzet en solidariteit!