Nieuwe kans voor een cao-akkoord in de Metaal & Techniek

Update cao-onderhandelingen Metaal & Techniek

Door Redactie 1 juli 2024

We hebben nieuws over de situatie in de sector Metaal & Techniek. Na 3 maanden van stakingen ligt er eindelijk een nieuw cao-bod van de werkgevers op tafel. Dit is een belangrijke stap, maar we hebben nog veel te bespreken.

Landelijke staking Metaal & Techniek

Resultaat van de stakingen

Onze 48-uursstaking op donderdag 27 en vrijdag 28 juni heeft duidelijk effect gehad. Dankzij onze gezamenlijke inspanningen hebben de werkgevers nu een nieuw voorstel gedaan. Dit laat zien dat onze acties werken en dat onze eenheid sterk is.

Nieuw cao-bod

Hoewel we nog veel te bespreken hebben, is dit nieuwe bod van de werkgevers een belangrijke stap. We gaan dit bod serieus bekijken en bespreken met de cao-commissie. Onze belangrijkste doelen blijven hetzelfde: betere arbeidsvoorwaarden, een eerlijk loon en een veilige werkomgeving.

Blijf op de hoogte

We houden jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen. Kijk regelmatig op onze website, lees onze e-mails en volg ons op sociale media voor updates.

Samen staan we sterk

Deel dit bericht met je collega's, ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan. Nodig daarom je collega uit om ook lid te worden van de FNV. Daar worden jullie allebei beter van en jij ontvangt ook nog eens € 10 van ons!

Maak je collega lid