Museummedewerkers in actie voor beter loon

Neem deel aan het online actiespreekuur op 30 januari om 17.00 uur

Door Redactie 30 januari 2023

De onderhandelingen voor de Museum cao zijn vastgelopen. Daarom hebben medewerkers van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum de handen ineengeslagen om de werkgevers over te halen toch weer terug te gaan naar de onderhandelingstafel voor een beter loonbod.

Museummedewerkers in actie voor beter loon

Om dit kracht bij te zetten, zijn museummedewerkers zaterdag 28 januari 2023 gestart met een publieksvriendelijke buttonactie met op de buttons de tekst ‘Een goede Museum cao, nu! Wij eisen 10% erbij’.

Zichtbaar dragen van button

We hopen dat zoveel mogelijk collega’s van andere musea in Nederland deze actie willen ondersteunen door het zichtbaar dragen van de button en mee te denken over vervolgacties. Er is een spreekuur waarin de vakbondsbestuurder samen met collega’s van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum hun verhalen vertellen en er samen gekeken kan worden naar vervolgacties.

Actiespreekuur FNV – maandag 30 januari om 17.00 uur

Om de lokale / regionale actiecomités te ondersteunen en museummedewerkers met elkaar in contact te brengen, organiseert de FNV een actiespreekuur via MS Teams. Het actiespreekuur vindt plaats op maandag 30 januari a.s. van 17.00 tot 18.00 uur.

Tijdens het spreekuur kunnen ideeën voor acties worden uitgewisseld en kunnen er vragen worden gesteld over de aanleiding tot en de uitvoering van concrete acties.

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

Vergadering-id: 356 627 395 336
Wachtwoordcode: ixjUAh

Teams downloaden

Ideeën mailen

Mocht maandag 30 januari niet voor je uitkomen en heb jij ideeën en interesse om mee te doen? Mail dan de vakbondsbestuurder Martin Kothman. Vergeet niet in de mail te zetten bij welk museum je werkt. De vakbondsbestuurder inventariseert de informatie en gaat dan kijken naar de beste manier om alle deelnemende musea samen te brengen om hier verder over te praten.

We hopen dat jullie allemaal mee willen doen voor een socialere cao voor ons allemaal.