Brocacef reageert op petitie werknemers

Meer weten? Bekijk de video van onze leden

Door Redactie 9 oktober 2019

Met de door honderden collega’s ondertekende oproep vroegen we Brocacef om de voorgestelde verslechteringen voor de cao aan te passen. De directie reageerde jammer genoeg zonder nieuwe voorstellen te doen. Brocacef lichtte alleen de oude voorstellen nog eens uitgebreid toe. In een video vertellen FNV- en CNV-leden over wat er verder moet gebeuren voor de nieuwe cao. Bekijk de video en laat weten of jij hun inzet steunt.

Kaderleden Marijke de Jong (FNV) en Robert Desain (CNV) vertellen over cao Brocacef

Reactie directie stelt teleur

Nogal wat vakbondsleden zijn teleurgesteld dat Brocacef de cao-voorstellen niet verandert. Want dat is wat we met honderden collega’s vroegen in de oproep aan de directie. Andere leden vinden het belangrijk dat wij in gesprek blijven met Brocacef.

Opnieuw praten met Brocacef belangrijk

Kaderleden van FNV en CNV willen dat de vakbonden opnieuw in gesprek gaan met de directie. Om goed uit te leggen waarom het voor het personeel zo belangrijk is dat Brocacef de eerdere cao-voorstellen aanpast.

Video-oproep FNV- en CNV-leden

In een video vertellen kaderleden van de vakbonden over hun inzet voor een goede nieuwe cao. Bekijk die video met hun oproep op Facebook. En laat ook weten of jij hun verhaal steunt. Doe dit door de video op Facebook te delen en te liken.

Brocacef moest wel reageren

De directie moest wel reageren op de petitie. Want collega’s gaven massaal hun steun aan de oproep om nieuwe cao-voorstellen op tafel te leggen. Het is een goed teken dat Brocacef zegt graag met ons te willen praten. Ook goed is dat de directie liet weten dat over alle voorstellen en onderwerpen valt te spreken.

Samen sterk voor goede cao

Maar tegelijk geeft het wat minder vertrouwen dat Brocacef de eerdere voorstellen voor de cao nog niet heeft aangepast. Goed werkgeverschap bestaat niet zonder een goede cao. Voor die goede cao maken de vakbonden zich sterk, samen met al hun leden. Wil jij je hier ook hard voor maken? Laat dit nu weten en like en deel de video-oproep.

Vragen of opmerkingen? Stuur een e-mail aan: Iris van der Veen