Nieuwe bestuurders Decentrale Overheden

Even voorstellen

Door Redactie 2 juli 2024

Nadat team Decentrale Overheden in het voorjaar collega-bestuurder Yoram Bovenkerk heeft uitgezwaaid, hebben we recent nog twee collega’s (bijna) dag gezegd: Fred Peeters en Bert van Velthuijsen. Beiden zullen binnenkort als gepensioneerden een nieuwe levensfase ingaan. Gelukkig is team DO per 1 juni weer op volle sterkte gekomen met de komst van Armine Stepanyan, Edson Olf en Koen Vermooten. Wij stellen ze aan je voor.

Foto Armine: door Remco Zwinkels

Armine Stepanyan

Armine Stepanyan (37) kent de sector van binnenuit. Zij is geboren in Armenië, getogen in Nederland en woont in Den Haag samen met haar zoontje en hun trouwe viervoeter. Hiervoor was zij werkzaam bij de Sociaal-Economische Raad (SER) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Daarnaast was zij lid van de Provinciale Staten in Zuid-Holland.

“Mijn passie ligt in het streven naar een rechtvaardige, gelijkwaardige en inclusieve arbeidsmarkt. Als voormalig vluchteling weet ik uit eigen ervaring dat rechtvaardigheid en inclusie mensenwerk zijn. Ik geloof dat de FNV dé belangrijkste speler is om deze idealen te bereiken. Daarom wil ik mijn steentje bijdragen aan een sterke vakbeweging en bouwen aan solidariteit van onderop. Juist nu! De komende maanden ga ik dan ook veel op pad, kennismaken met onze leden en goed inlezen.”

Edson Olf

Edson Olf (38) woont in Rotterdam en heeft een zoontje van 5 jaar. Voorheen was hij politiek actief binnen BIJ1. Hij adviseerde de (semi)publieke sector op verschillende terreinen zoals samenwerking, onderhandelen en conflictbeslechting. Zijn vakbondshart begon te kloppen toen hij bijna acht jaar in de ondernemingsraad van een groot Amerikaans concern zat.

"Ik ben ervan overtuigd dat niets zo sterk is als de kracht van het collectief, omdat alleen door collectieve inspanning echte verandering kan worden gerealiseerd. Het verenigen van krachten is namelijk altijd al de sleutel geweest voor het bereiken van rechtvaardige en maatschappelijke oplossingen. Ik zal me vastbijten in het activeren van jongeren binnen de sector overheid en heb ideeën om dit op een wijze te doen die hen aanspreekt om zo een sterke, actieve en toekomstbestendige gemeenschap te creëren binnen de vakbond."

Koen Vermooten

Sinds 1 juni is Koen Vermooten (29) gestart als bestuurder Decentrale Overheden. Hij woont in Utrecht.

“Ik besteed veel van mijn vrije tijd aan sport, op het veld en als voetballer binnen de vereniging van USV Hercules. Voordat ik bij de FNV kwam, heb ik ook bijna 10 jaar in de sportsector gewerkt, waarvan de laatste jaren als beleidsadviseur. Daarbij werkte ik veel samen met de FNV en het bestuur van het A&O fonds. Ook was ik voorzitter van Young Professional netwerk Jong Oranje, een netwerk voor iedereen werkzaam in de sport. Vanuit die rol en het teamgevoel dat de sportsector kenmerkt, zet ik mij dan ook met passie in voor goede arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden. Iets wat goed past bij de FNV. Ik zal mij primair bezig gaan houden met het verdedigen en versterken van de belangen en rechten van werknemers van de regio Utrecht tot aan de kustlijn.”

Contact

Heb je vragen of opmerkingen aan een van deze drie bestuurders? Dan kun je een mail sturen.