Ledenraadpleging Universiteit van Amsterdam

Digitale stemming onder FNV-leden

Door Redactie 22 mei 2024

De FNV organiseert van woensdag 22 mei tot en met donderdag 30 mei 12:00 uur een digitale stemming onder FNV-leden aan de Universiteit van Amsterdam. De stemming heeft betrekking op de eisen die medewerkers stellen aan het College van Bestuur van de universiteit naar aanleiding van de recente golf aan acties van studenten en medewerkers op het terrein van de UvA.

For English version use the globe in the right corner.

Zorgen over demonstratierecht en banden met omstreden instellingen

Medewerkers maken zich zorgen over het recht om te demonstreren op hun universiteit, en over de banden van de UvA met instellingen, organisaties en bedrijven die medeplichtig zijn aan mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal recht. Zij pleiten voor een nieuw, strenger raamwerk om deze samenwerkingsverbanden te toetsen. De FNV wil van de leden weten wat zij van beide eisen vinden en of de bond daarover moet optreden als onderhandelaar richting het College van Bestuur.

Lees meer over het standpunt van de FNV met betrekking tot de eisen van de actievoerders en de eisen opgesteld door de actievoerders.

Bijeenkomst voor UvA-medewerkers

Op donderdag 23 mei van 11.00-13.00 uur vindt er een vraag- en antwoordsessie plaats op de Roeterseilandcampus in zaal C1.03 over de betrokkenheid van de FNV. Er zullen verschillende vertegenwoordigers van de FNV en de medewerkers aanwezig zijn. Alleen medewerkers van de UvA zijn welkom.

Digitaal stemmen en verdere stappen

Ga naar de digitale ledenraadpleging

Als de FNV-leden besluiten dat de vakbond over de eisen moet optreden als onderhandelaar, zal de FNV een Nederlandse inzetbrief maken die zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke eisen blijft, in nauw contact met de medewerkers. De eisen zullen worden getoetst op of ze overeenkomen met het beleid van de FNV, op concreetheid en juridische haalbaarheid.

Meer leden = meer kracht!

Met meer leden staan we sterker en krijgen we meer voor elkaar. Ben je nog geen lid van de FNV? Help mee! Word lid van de FNV en maak gebruik van de actie 4 maanden voor € 25.

Of maak een ander lid en verdien een tientje