Cao Provinciale Sector: tijd voor jouw input!

Vul de enquête in

Door Redactie 28 juni 2023

We zijn begonnen met de voorbereidingen voor de cao Provinciale Sector 2024. We hebben nog maar net de tussentijdse wijzigingen op de cao afgesproken, zul je denken. Dat klopt, maar de cao loopt op 31 december 2023 af. Het is zaak om op tijd te beginnen. Daarbij hebben we jouw input nodig.

Cao Provinciale Sector enquête

Waar staan we nu?

Bij de tussentijdse wijziging van de cao hebben we vooruitgang geboekt op verschillende gebieden. Denk aan de verbreding van het Persoonlijk ontwikkelbudget naar het Persoonlijk budget duurzame inzetbaarheid. De cao-tekst is klaar om gepubliceerd te worden. Maar we zijn er nog niet! Er liggen nog andere onderwerpen om opgepakt te worden, zoals de actualisering van hoofdstuk 4 (toelagen) en het tijd- en plaats bewust werken. Onderwerpen waar al veel voorwerk voor verricht is. Hier kun je de afspraken nog eens teruglezen.

Werkgeversvertegenwoordiging nog onbekend

Er is nog geen datum bekend dat de cao-onderhandelingen van start zullen gaat. Dat heeft alles te maken met de uitslag van de verkiezingen in het voorjaar. Er wordt in veel provincies nog volop onderhandeld. Zolang niet bekend is welke bestuurders in de colleges van GS komen te zitten, is de werkgeversdelegatie namens het IPO ook nog niet bekend. Hopelijk is er binnenkort meer duidelijkheid!

Vertel wat voor jou belangrijk is

De gezamenlijke bonden hebben een uitgebreide enquête opgesteld, want we blijven intussen niet stilzitten. Maak jouw wensen en behoeften kenbaar door de enquête in te vullen. Jouw mening is een krachtig instrument om de veranderingen te realiseren waar jij en jouw collega’s naar streven. Alleen met jouw input, is het mogelijk om een inzet op te stellen waar jij je ook in kunt herkennen. Je kunt de enquête invullen tot 17 augustus.

Klik hier om de enquête in te vullen

Jouw input is nodig

FNV Provincies staat achter je en zal jouw belangen verdedigen tijdens de cao-onderhandelingen. Jouw steun is hierbij broodnodig. Vul de enquête in en laat je collega's ook weten dat hun mening er ook toe doet.

Samen kunnen we het verschil maken!