Resultaten FNV werkdrukmonitor Rijksoverheid

Bijeenkomsten in juni

Door Redactie 20 april 2023

De afgelopen tijd konden jij en je collega’s de eerste FNV werkdrukmonitor Rijksoverheid invullen. Dat hebben velen van jullie gedaan, hartelijk dank daarvoor. We zijn de resultaten aan het uitwerken en binnenkort praten we jou hierover bij. Hieronder stippen we alvast een aantal belangrijke resultaten uit de werkdrukmonitor aan.

FNV werkdrukmonitor

Meer werkdruk

Bijna de helft van de respondenten heeft te kampen met zo’n hoge werkdruk dat ze een groot risico hebben op uitval. 78% ervaart negatieve gevolgen van werkdruk. Jullie geven ook aan dat de werkdruk het afgelopen jaar is toegenomen. Tot slot wil bijna iedereen die de werkdrukmonitor heeft ingevuld meer invloed op zijn of haar werk.

Doel van het onderzoek

Met alle uitkomsten van deze monitor maken we werkdruk zichtbaar en bespreekbaar, zowel rijksbreed als binnen de verschillende onderdelen van de Rijksoverheid. Samen met jou en je collega’s gaan we op zoek naar oplossingen.

Bijeenkomsten

Daarom organiseren wij rijksbrede digitale bijeenkomsten op:

• maandag 12 juni van 16.30-17.00 uur en
  • woensdag 14 juni van 12.00-12.30 uur

Ben je FNV-lid, dan ontvang je daarvoor een uitnodiging en kun je je aanmelden.

Ook zullen we bij een aantal organisaties in het Rijk (online) bijeenkomsten organiseren om de resultaten van de werkdrukmonitor en het verschil tussen die organisatie en het landelijke beeld met elkaar te bespreken.

Houd je mailbox en onze website in de gaten. Je kunt ons ook volgen op Facebook. Deel dit bericht met je collega’s.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.