Verkenning ING cao voorstellen

Een gezamenlijk vertrekpunt voor de ING cao-besprekingen

Door Redactie 8 oktober 2024

Gisteren hebben wij een tweede cao-overleg gehad met ING en de overige vakorganisaties. Net als de eerste dag stond deze in het teken van verkenning. Dit keer hebben we een aantal begrippen uit de voorstellen van de diverse partijen doorgenomen, zodat we allemaal hetzelfde beeld hebben van het onderwerp.

Cao nieuws.

Verkennende fase

Aan de orde kwamen onder andere de mogelijke vorm van de door de vakorganisaties voorgestelde winstdelingsregeling, inschaling salarisverhogingen en het “Pay for Growth” principe dat ING voorstelt in haar inzetbrief, de observaties en de ontvangen feedback vanuit de vakorganisaties op de inrichting van Learning bij ING. Verder werd gekeken naar hantering van de diverse kengetallen en parameters op het gebied van inflatie en koopkracht.

Aan het einde van de dag hebben we geconstateerd dat er in ieder geval een gezamenlijk referentiekader ligt op deze onderwerpen, en dat is als basis voor de vervolggesprekken enorm belangrijk.

Vervolg

Het volgende cao-overleg staat gepland voor maandag 21 oktober.

Doe mee met LionUp!

Om ervoor te zorgen dat we onze voorstellen ook echt in de cao kunnen krijgen, is het van cruciaal belang dat ING medewerkers zich organiseren en actief mee doen bij de vakbond. Dit is wat je kunt doen:

• Bezoek LionUp voor een kennismaking met onze kaderleden, informatie over onze dienstverlening, aankomende evenementen, jouw juridische rechten en meer.
  • Abonneer je op onze nieuwsbrief LionUpdate en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom de overleggen met ING.
  • Sluit je aan bij de LionUp WhatsApp-community, waar we korte statusupdates en snelle polls delen.
  • Word lid en help ons je arbeidsvoorwaarden te verbeteren. Je betaalt de eerste 4 maanden slechts € 25. Je kunt een groot deel van je contributie terugkrijgen via Mijn Keuze Budget.
  • Maak je collega lid via, lid werft lid en verdien € 10. Zo kunnen jij en je collega’s meepraten en beslissen over de eigen arbeidsvoorwaarden.
  • Stuur dit bericht door naar je collega’s of hang ze op bij de koffiecorner.

Wat biedt de FNV?

Bij het lidmaatschap van de FNV komen daar allerlei persoonlijke voordelen bij:

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden (meebepalen over jouw cao).
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict (gedoe op je werk? Wij helpen je).
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte (word je ziek? Wij kennen jouw rechten).
  • Persoonlijk advies over werk en loopbaan (als je vragen hebt, kun je altijd bellen).
  • Korting met je ledenpas (voordelen speciaal voor leden).

Mocht je naar aanleiding van bovenstaande vragen of opmerkingen hebben laat ons dit vooral weten door te mailen naar duygu.akcay@fnv.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.