Evaluatie Generatiepact gestart

Vul de enquête vóór 9 oktober in!

Door Redactie 4 oktober 2024

Corporatiemedewerkers van 63 jaar en ouder hebben sinds 1 januari 2019 de mogelijkheid om 80% te gaan werken met 90% salaris en volledige pensioenopbouw. Hierdoor wordt ruimte gecreëerd voor de instroom van jongeren in de branche. Dat Generatiepact Woondiensten loopt 1 april 2025 af. We hebben met werkgevers afgesproken de regeling te evalueren. Daarom hebben de corporaties een vragenlijst toegestuurd gekregen.

Vragenlijst voor corporatiemedewerkers van 63 jaar en ouder

Net als bij de vorige evaluatie is aan werkgevers gevraagd om de vragenlijst ook te laten invullen door alle corporatiemedewerkers van 63 jaar en ouder bij hen in het bedrijf. Zij kunnen immers deelnemen aan het Generatiepact.

Dus: ben je 63 jaar of ouder en ben je in dienst van een woningcorporatie? Vraag dan aan je leidinggevende of P&O/HR-afdeling om de vragenlijst en vul ‘m in. Doe dat vóór 9 oktober aanstaande!

Uitkomst op agenda cao-onderhandelingen

De uitkomsten van de vragenlijst wordt door werkgevers en vakbonden (sociale partners) besproken. Vervolgens wordt tijdens de cao-onderhandelingen 2025 besloten of het pact wordt verlengd, en zo ja, in welke vorm.

Deze keuze heeft geen gevolgen voor medewerkers die al deelnemen aan het Generatiepact of vóór 1 april 2025 instappen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.