Aedes adviseert corporaties medewerker 1000 euro te betalen

Gebaar is positief, maar ‘te weinig en te laat’

Door Redactie 4 mei 2023

Aedes heeft op 2 mei de de woningcorporaties dringend geadviseerd om in juli 2023 een eenmalige uitkering aan hun medewerkers uit te betalen ter hoogte van 1.000 euro bruto naar rato van het dienstverband. Vakbonden FNV, CNV Vakmensen en De Unie vinden het positief dat Aedes een gebaar maakt. Toch hebben zij niet getekend voor deze eenmalige uitkering als aanvulling op de lopende CAO. Wellicht vraag je je af waarom dat is?

Aedes zei 'nee' tegen aanvulling op cao

Al in oktober 2022 hebben FNV en CNV Aedes opgeroepen tot overleg over een aanvulling op de cao. Daar kwam toen ‘per omgaande’ een ‘NEE’ van Aedes op. In december hebben de bonden die oproep herhaald en ook toen wilde Aedes niet over een aanvulling praten.

Geen ruimte voor onderhandeling

Inmiddels is er behoorlijk wat commotie op de werkvloer en zijn wij bezig met de voorbereidingen voor de komende cao-onderhandelingen. En nu komt Aedes met dit gebaar. Wat ons betreft te laat. En daarbij is het te weinig in het licht van twee jaar zeer hoge inflatie en een loonsverhoging die daar ver bij achter blijft. Er was geen ruimte voor onderhandeling. De vakbonden mochten tekenen bij het kruisje….

Wij richten ons op de onderhandelingen voor een nieuwe cao met daarin een fatsoenlijke, structurele, loonsverhoging.

Heb jij de enquête al ingevuld?

We starten binnenkort met de onderhandelingen, maar we willen eerst van jou en je collega's in de sector Woondiensten horen wat jullie belangrijk vinden in de nieuwe cao. Dus: ben je medewerker in een woningcorporatie?  Neem dan een paar minuten de tijd om onze enquête in te vullen. Ook als je geen lid bent van de FNV horen we graag je mening! Je kunt de enquête invullen tot en met zondag 14 mei.

Vul de enquête in

Blijf op de hoogte

We houden onze leden via e-mail op de hoogte. Heb je nog geen bericht ontvangen? Check dan of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen staan we sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. En natuurlijk zijn de collega’s die nog geen lid zijn, van harte welkom om lid te worden. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Nodig je collega uit om FNV-lid te worden