Volg 11 mei de webinar voor corporatiemedewerkers ‘Wat doe je als de werksfeer niet positief is?’

Meld je nu aan

Door Redactie 20 april 2023

Goede werkrelaties en een positief werkklimaat zijn erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat je plezier in je werk hebt en voor het makkelijker behalen van resultaten en organisatiedoelen. Om jou hierbij te helpen, hebben we een webinar georganiseerd waarvoor je je nu kunt aanmelden.

Samenwerken gaat niet altijd vlekkeloos

Je werkt samen met collega’s, leidinggevenden, klanten, bewoners en andere stakeholders. Als dat goed verloopt, ondersteun en inspireer je elkaar en bereik je meer en dat geeft voldoening. Maar samenwerken loopt niet altijd vlekkeloos en soms is er zelfs sprake van een onveilig gevoel op de werkvloer.

Verschillende oorzaken

Dat zou niet mogen gebeuren. En toch blijkt dat 1 op de 5 mensen weleens sociale onveiligheid op de werkvloer heeft ervaren. Dat levert onnodige stress op. Het onveilige gevoel heeft veel verschillende oorzaken, zoals bijv. intimidatie, discriminatie, pesten, jaloezie, ongelijke behandeling, ongewenst gedrag, niet kunnen omgaan met conflicten.

Inhoud webinar

Het is belangrijk om in kaart te brengen wat er precies aan de hand is en dan te kijken wat je zelf kunt doen om invloed uit te oefenen op een goede en constructieve werksfeer. In dit webinar krijg je inzichten en handvaten om invloed uit te oefenen op een positief werkklimaat en actie te ondernemen.

Mandy Jongmans, FNV-consulent Duurzame Inzetbaarheid: Ik merk uit de vele gesprekken dat mensen binnen woningcorporaties niet altijd de ruimte voelen om zich in een vertrouwde omgeving te uiten richting collega’s of leidinggevende. Dit webinar kan je hierin versterken.

Aanmelden

De webinar is op 11 mei van 9.30 – 12.00 uur. Je kunt je aanmelden tot uiterlijk 5 mei 2023. Aanmelden doe je via e-mail.

Nu aanmelden

Naslagwerk

De webinar wordt gegeven via Zoom. Tijdens de webinar kom je niet in beeld en gebruik je de audiofunctie niet. De interactiviteit, zoals vragen stellen, doe je via de chat en het individueel uitvoeren van opdrachten. Na afloop van het webinar krijg je een digitaal naslagwerk met een samenvatting van de inhoud.

De webinar wordt gegeven door Karen de Vries. Zij geeft al ruim 10 jaar workshops voor FNV en heeft 30 jaar ervaring als trainingsactrice en trainer in communicatie en persoonlijk leiderschap o.a. voor woningcorporaties.

Er komen meer webinars

Na deze webinar bieden we er nog 2 aan: ‘Hoe krijg je een JA van je leidinggevende?’ op 6 juni van 19.00-21.00 uur en ‘Hoe voer je een goed gesprek?’ op 9 oktober van 15.00-17.30 uur. Als je interesse hebt, noteer de data alvast in je agenda. Meer info hierover volgt nog.