Uitslag peiling over loonbod werkgevers voor nieuwe cao Hoveniers

96 Procent van de stemmers wil meer loonsverhoging!

Door Redactie 16 juni 2023

Tussen 30 mei en 14 juni hebben we onder hoveniers een peiling gehouden over het loonbod van werkgevers. Maar liefst 1405 mensen hebben hun mening gegeven en 96% van de stemmers vindt het loonbod te laag. Dit overweldigende percentage geeft duidelijk aan dat er een sterke behoefte is aan een beter voorstel.

96 procent van de werknemers vindt het loonbod vd werkgevers Hoveniers te laag

Wat was ook alweer het loonbod van werkgevers?

• 2% loonsverhoging per 1 oktober 2023
  • 2% loonsverhoging per 1 februari 2024

Leden en niet-leden zijn het met elkaar eens

Opvallend is dat de helft van de stemmers (51%) geen lid is van de FNV of het CNV. Dit toont aan dat de wens naar een hoger loon breed wordt gedragen. Dit zal onze positie aan de onderhandelingstafel versterken.

Loonsverhoging moet jouw inzet belonen en koopkracht compenseren

Van de deelnemers die het loonbod te laag vinden (96%), wil 42% een loonsverhoging van 10% of meer. Deze wens nemen we mee naar de volgende onderhandelingsronde met werkgevers op 19 juni Hopelijk komen ze met een beter voorstel, zodat jullie harde werk en toewijding worden beloond. En jullie een compensatie krijgen voor het koopkrachtverlies van de afgelopen tijd.

Check jouw gegevens in MijnFNV

Over het verloop van de onderhandelingen houden we jou als FNV-lid op de hoogte. Check daarom of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen staan we sterker, word lid!

De vakbonden strijden samen met de leden voor jouw nieuwe cao Hoveniers. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk  medewerkers lid worden van een vakbond. Samen staan we sterker! Ben je nog geen FNV-lid?

Sluit je aan

Contact of opmerkingen

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar Monique Daamen, bestuurder FNV Agrarisch Groen

Meer informatie over het cao-traject Hoveniers