Voorlichtingsmiddag regels en rechten bij ziekte en WIA

op 31 oktober a.s. te Heerenveen

Door Redactie 21 oktober 2024

Ziek zijn, daar kies je niet voor! Kom naar onze voorlichtingsmiddag op donderdag 31 oktober 2024 in Heerenveen.

FNV Vakbondsbuis te Heerenveen

Er komt heel wat op je af als je ziek bent. Je krijgt ineens te maken met allerlei regels en wetten. Wil je weten wat jouw rechten en plichten zijn als je langere tijd ziek bent en niet meer kunt werken?

De FNV organiseert een voorlichtingsmiddag voor leden en niet-leden.

Voorlichtingsmiddag

Waar:
FNV Lokaal Vakbondshuis Heerenveen
Koornbeursweg 32
8442 DJ  Heerenveen

Wanneer:
Donderdag 31 oktober 2024
vanaf 13.30 - 16.00 uur
(inloop vanaf 13.00 uur)

Let op!
De zaal laat een maximaal aantal personen toe. Vol = vol!

Aanmelden kan tot 30 oktober a.s. via de "AANMELDEN" knop hieronder. Als de zaal eerder vol is, kunt u zich niet meer aanmelden.

In een interactieve presentatie komen alle procedures, wet- en regelgeving aan bod. Je krijgt informatie over:

• de Wet Verbetering Poortwachter voor de mensen die op dit moment ziek zijnde WIA/WAO en re-integratie voor mensen die langere tijd ziek zijn.
  • de WIA/WAO en re-integratie voor mensen die langere tijd ziek zijn.

Kun je niet komen, maar wil je toch informatie?

De FNV komt op voor de belangen van leden met een uitkering door druk op de politiek uit te oefenen en acties op touw te zetten. Daarnaast kunnen we leden ook steunen met informatie, speciale re-integratieconsulenten, WIA-begeleiders die je kunnen helpen bij het aanvraagproces en die ook met je mee kunnen gaan naar de keuring, financieel advies voor minima, juridische hulp en loopbaanadvies. Onze adviseurs denken met je mee en kunnen je verwijzen naar UWV (Werkbedrijf), het Werkplein of de gemeente als dat nodig is.

Kijk op www.fnv.nl/ziekte voor alle informatie over ziekte en re-integratie en over de diensten van FNV, van Loopbaanadvies tot juridische hulp.

Voor persoonlijk advies kun je ook bellen met 088 – 368 0 368.

Óf je kunt naar één van de andere bijeenkomsten in het Noorden (altijd van 13.30 uur tot 16.00 uur):

• dinsdag 3 december 2024 te Groningen
  • eerstvolgende voorlichting in het noorden in 2025 (datum en plaats nog niet bekend)

Dit kun je ook doorgeven via de aanmeldknop hieronder. Je krijgt dan ongeveer 10 dagen ervoor een nieuwe uitnodiging.

AANMELDEN

Aanmelden is voldoende. Je krijgt geen bevestiging.

Graag tot ziens op 31 oktober a.s. of op één van onze andere bijeenkomsten!