Kitty Jong bij SP over energietransitie en arbeidsmarkt

Door Redactie 02 oktober 2018

FNV-vicevoorzitter Kitty Jong spreekt zaterdag 6 oktober op de SP-conferentie Klimaatrechtvaardigheid over klimaat en energietransitie. De FNV vindt het belangrijk dat de lusten en lasten van de energietransitie eerlijk worden verdeeld.

Een van de uitgangspunten is dat de vervuiler betaalt. FNV ziet dat er veel banen verdwijnen en nieuwe banen bijkomen door de transitie.

Kitty Jong: ‘Er is absoluut nog onvoldoende aandacht voor de gevolgen van de energietransitie voor de arbeidsmarkt. Wij willen dat mensen die hun baan verliezen en geen ander werk vinden worden gecompenseerd. En nieuwe banen moeten goede, duurzame banen zijn, waarvoor voldoende vakmensen worden opgeleid. De energietransitie wordt geen succes als de arbeidsmarkteffecten er niet goed in meegenomen worden.’

Conferentie Klimaat­rechtvaardigheid
Zaterdag 6 oktober, 11-16 uur in De Lichtfabriek, Minckelersweg 2, Haarlem

Zie ook: FNV eist oog voor arbeidsmarkt en eerlijke verdeling lusten en lasten bij energietransitie

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.