Brancheraad Zwembaden

Even voorstellen: Brancheraad Zwembaden

Wie zijn dat de mensen die namens de FNV een cao afsluiten? FNV-bestuurder Ingrid Koppelman mag de handtekening zetten, maar dat doet zij namens de leden. De leden hebben een kopgroep: de brancheraad. Deze brancheraadleden vertegenwoordigen (vaak) een (grote) groep leden in het land. Zij  helpen bijvoorbeeld met het voorbereiden van de cao-onderhandelingen. Iedereen die wil, kan zich voor de brancheraad aanmelden. Je volgt een korte en vooral leuke cursus. Op de werkvloeren hebben we ook ledengroepen, en ook nog leden in de or’en.

Personele problemen

Niet de hele brancheraad staat op de foto. Zoals in de gehele branche kampen we ook in de brancheraad met personele problemen: zieken door langdurige uitval, mensen die af moeten zeggen omdat ze niet gemist kunnen worden, mensen die online moeten aansluiten (zie laptop) omdat ze niet gemist kunnen worden; mensen die de branche hebben verlaten. En het is moeilijk om jonge mensen erbij te krijgen, want zij hebben al veel te veel ballen hoog te houden (gezin, werk, studie) en hebben vaak kleine contracten met veel lesdagen.

Interesse?

Wil jij ook zo iemand zijn die meepraat namens je collega's? Ben jij ook zo iemand die vindt dat het beter kan, beter moet? Zie jij naast uitdagingen ook oplossingen en kun je daar je schouders onderzetten? Meld je dan aan voor de brancheraad via ingrid.koppelman@fnv.nl. Je kunt ook contact met haar opnemen als je eerst meer informatie wil.