Vakbondsvrijwilligers gezocht voor Pensioenproeverijen

Workshop Fit & Vitaal

Door Redactie 30 april 2024

Heb jij enige ervaring met het thema Fit & Vitaal (bijvoorbeeld als coach, fysiotherapeut of trainer) en ben je lid van de FNV? Wil je jouw ervaring gebruiken om andere FNV-leden wegwijs te maken? Hieronder lees je hoe je dat kunt doen.

/getmedia/b09d4a24-a10d-4fb0-b138-9a562ee21408/Senioren-sport.jpg

Vrijwilligers gezocht

Voor de pensioenproeverijen zoeken wij vakbondsvrijwilligers. Met pensioen gaan is meer dan de laatste werkdag. Het is het startsein voor een geheel nieuwe levensfase waarin er veel gaat veranderen. Met de pensioenproeverij bieden wij twee dagen vol inspiratie en advies & tips.

Workshop Fit & Vitaal

De workshop Fit & Vitaal is een belangrijk onderdeel van de pensioenproeverij. Wat ga je doen?

• Je verzorgt een workshop over Fit & Vitaal blijven voor circa 25 FNV-leden. De workshop duurt ongeveer twee uur. Je kunt gebruikmaken van een programma en een draaiboek. Met jouw kennis en enthousiasme weet jij de waarde van vitaliteit over te brengen.
  • Je staat er niet in je eentje voor. Als begeleider pensioenproeverij werk je samen met andere vrijwillige begeleiders.
  • Je krijgt de ruimte om nieuwe ervaringen op te doen.
  • Als begeleider pensioenproeverij ontvang je een volledige vergoeding van je gemaakte (reis)kosten.

Wat vragen wij van jou?

• Je bent lid van de FNV.
  • Je neemt initiatief en staat open voor samenwerking met anderen.
  • Bij voorkeur heb je enige ervaring met het begeleiden van groepen mensen.
  • De pensioenproeverijen worden gehouden op de regionale vakbondskantoren van de FNV. We vragen jou om twee dagen per kwartaal beschikbaar te zijn voor het begeleiden van een pensioenproeverij.
  • We gaan er verder vanuit dat je deelneemt aan onze basistraining en aan het overleg tussen alle begeleiders. Dat overleg is meestal online. We verwachten tot slot dat je je voor minimaal een jaar aan ons verbindt.

Direct aanmelden of eerst meer informatie? Stuur een mail naar marianne.overbeeke@fnv.nl.