Nieuwe onderhandelingen leiden tot betere compensatieregeling Rijksrederij

Het laatste woord is aan de leden

Door Redactie 30 april 2024

Op woensdag 17 april 2024 hebben FNV Overheid, AC/VPW, CNV en CMHF een onderhandelingsresultaat bereikt voor een verbeterde compensatieregeling voor de bemanningen van de Rijksrederij.

Wat is er gedaan met jullie wensen?

Jullie hebben ons vorig jaar teruggestuurd naar de onderhandelingstafel met een paar duidelijke wensen. We zijn daarmee aan de slag gegaan en hebben enkele stevige verbeteringen voor elkaar gekregen. Er ligt nu een nieuw onderhandelingsresultaat waarover de leden van de vakbonden hun mening kunnen geven.

Wat is er verbeterd?

Op bijna alle vormen van compensatie hebben we een verbetering bereikt. Ook komen meer medewerkers in aanmerking voor een vorm van compensatie. Ten slotte hebben we ook enkele nieuwe afspraken gemaakt.

Dit alles betekent dat deze verbeterde compensatieregeling voor iedere medewerker iets oplevert en aan veel van jullie wensen tegemoet komt. Wij vinden daarom dat er een goed resultaat ligt dat we met een positief advies aan jullie voorleggen.

Wat gaat er nu gebeuren?

Leden van de vakbond kunnen tot en met vrijdag 3 mei 2024 hun mening geven over het onderhandelingsresultaat.

Wij willen benadrukken dat de ledenraadpleging over de compensatieregeling gaat, niet over de reorganisatie. Deze reorganisatie en de daarbij behorende werkwijze zijn al eerder overeengekomen met de ondernemingsraad.

Het laatste woord is, zoals altijd aan de FNV-leden.