Voorwaarden en gedragsregels

Deze voorwaarden omvatten de deelname aan de onderzoeken van Opiniepanel FNV. Door deel te nemen aan deze onderzoeken ga je akkoord met deze voorwaarden en gedragsregels.

Opiniepanel FNV is eigendom van de Federatie Nederlandse Vakbeweging, de FNV, gevestigd aan de Hertogswetering 159, 3543 AS te Utrecht. Het panel wordt beheerd door onafhankelijk gecertificeerd klant- en medewerkersfeedback bureau Expoints.

De FNV en Expoints behouden zich het recht voor om deze voorwaarden en gedragsregels op ieder moment te wijzigen. Wanneer dit het geval is, zullen we panelleden hiervan per mail en op www.fnv.nl/opiniepanel op de hoogte stellen.

Registratie Opiniepanel

Bij registratie voor het panel dien je een aantal achtergrondvragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld over het al dan niet lid zijn van de FNV, je leeftijd, arbeidssituatie, etc. We gebruiken je antwoorden op deze vragen om je zo gericht mogelijk te kunnen uitnodigen voor onderzoeken. Minstens 1 x per jaar zullen we je vragen of jouw antwoorden op deze vragen nog van toepassing zijn.

Onderzoeken onder niet-panelleden

De FNV behoudt zich het recht voor om Opiniepanel FNV ook te gebruiken voor het uitvoeren van onderzoeken onder niet-panelleden. Hun antwoorden worden slechts gebruikt voor het betreffende onderzoek en niet toegevoegd aan een profiel binnen het panel. Aan deze deelnemers kan wel gevraagd worden of zij interesse hebben in aanmelding voor Opiniepanel FNV. Pas wanneer zij hiermee akkoord gaan, zullen zij voor volgende onderzoeken worden uitgenodigd.

Gedragsregels

We vragen van deelnemers aan het Opiniepanel FNV dat zij:

• zich alleen registeren als zij daadwerkelijk geïnteresseerd zijn;
  • zich slechts éénmaal per persoon bij het panel registreren;
  • de registratievragen naar waarheid beantwoorden;
  • een belangrijke wijziging in de persoonlijke gegevens aan ons doorgeven. Dit kan via de jaarlijkse controle van gegevens waarvoor panelleden worden uitgenodigd. In urgente gevallen kan een mail gestuurd worden naar opiniepanel@fnv.nl
  • op een zo eerlijk en oprecht mogelijke manier antwoord geven op onderzoeksvragen, zodat de betrouwbaarheid van de uiteindelijke gegevens hoog is;
  • ervoor zorgen dat het opgegeven mailadres altijd bereikbaar is. Wanneer wij meer dan 5 keer een melding krijgen dat het mailadres niet bereikbaar is (bounce), dan wordt het panellid niet meer uitgenodigd voor onderzoeken.

De FNV en Expoints behouden zich het recht voor, gebruikers die zich niet houden aan deze gedragsregels, de toegang en/of het gebruik van het panel te ontzeggen.

Persoonsgegevens

De informatie die je aan de FNV en Expoints verstrekt op het moment dat je je registreert voor Opiniepanel FNV worden door ons zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de toepasselijke privacyregelgeving.

De gedeelde gegevens worden bewaard zolang je deelneemt aan het Opiniepanel FNV, mocht je je dus op enig moment uitschrijven dan verwijderen we je gegevens definitief. Je e-mailadres wordt gebruikt voor het versturen van e-mails vanuit het panel zoals je registratiebevestiging, updates in het panel en uitnodigingen voor onderzoeken. Je bent ervan verzekerd dat we je e-mailadres niet gebruiken voor marketingdoeleinden.

Ook met de antwoorden die je in onderzoeken geeft wordt uiterst zorgvuldig omgegaan. Zo zijn deze in de analyses nooit naar jou persoonlijk te herleiden en zullen zij nooit met derden gedeeld worden. De gegevens van FNV-leden in het panel zijn niet gekoppeld aan de ledendatabase van de FNV.

Er vindt met andere geen uitwisseling van gegevens plaats. Dit betekent ook dat je, wanneer je je als lid bij de FNV uitschrijft, nog steeds panellid blijft. Het is wel van belang om het beëindigen van het FNV-lidmaatschap door te geven via opiniepanel@fnv.nl. Afmelden voor het panel kan middels een link in iedere uitnodigingsmail die vanuit Opiniepanel FNV verstuurd wordt. In geval van overlijden of ziekte van een panellid, kan een mail gestuurd worden naar opiniepanel@fnv.nl. Wij maken de afmelding van het panel dan in orde.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.