Eerste stappen zijn gezet voor een toekomstbestendige cao Beroepsgoederenvervoer

Door Redactie 31 januari 2023

De nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer is op 1 januari 2023 ingegaan. In de cao is een toekomstagenda afgesproken. Op de agenda staan onderwerpen waarover alle partijen met elkaar in gesprek willen gaan en afspraken willen maken. Het doel hiervan is om de cao toekomstbestendig te maken. Het eerste overleg heeft inmiddels plaatsgevonden.

cao beroepsgoederenvervoer

Arbeidsmarktcampagne

Tot en met juni komen we één keer per maand bij elkaar om de grote lijnen met elkaar te bespreken. Daarnaast worden er werkgroepen samengesteld om met de onderwerpen op de toekomstagenda aan de slag te gaan. De eerste thema’s waar we ons over gaan buigen, zijn een arbeidsmarktcampagne en het verkennen van de mogelijkheden om een versimpelde versie van de cao te maken.

Chauffeur van de toekomst

De onderwerpen op de toekomstagenda zijn door TLN in het eindbod van 14 oktober jl. opgenomen. Aan de vakbonden is gevraagd of zij hier nog aanvullingen op hebben. Het onderwerp ‘de chauffeur van de toekomst’ is op de agenda gezet. Denk hierbij aan een goede werk/privébalans, doorgroeimogelijkheden en grip op werktijden en werkdagen. Sociale partners hebben met elkaar afgesproken dat de agenda gedurende het overleg nog kan worden gewijzigd.

Gesprekken met kaderleden

We hebben laten weten dat we op dit moment druk zijn met de gesprekken en sessies met kaderleden. We halen tijdens deze gesprekken, samen met adviesbureau Basis en Beleid, op wat belangrijk is. De eerste stappen zijn dus gezet. Wil je ook meedenken? Sluit je dan ook aan bij een van de regionale bijeenkomsten over de cao van de toekomst.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.